آوای جنوب

امام جمعه گچساران: مسائلی مهم‌تر از تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد داریم/ اولویت‌ امروز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

امام جمعهامام جمعه گچساران گفت: تغییر نام استان به دلیل اینکه می‌گویند نام استان طولانی است مشکلی ندارد اما امروز مسائلی مهم‌تر از تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد داریم.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نظر وی درباره تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تغییر نام استان به دلیل اینکه می‌گویند نام استان طولانی است مشکلی ندارد.

امام جمعه شهرستان گچساران گفت: می‌گویند نام کهگیلویه و بویراحمد در نوشتار طولانی است و در گفتار نیز بعضی از غیر هم استانی‌ها در تکلم و تلفظ نام استان عاجز هستند و نمی‌توانند نام استان را درست تلفظ کنند.

وی با بیان اینکه من هم با تعویض نام استان بنا به به دلایلی موافق هستم، بیان کرد: اما باید بیاییم اهم و فی‌الاهم کنیم و به باید صرف هزینه و صرف وقت مدیران در این زمینه هم توجه کرد.

حجازی گفت: باید ببینیم آیا اکنون اولویت اول ما تعویض نام استان است لذا باید در این زمینه اولویت‌بندی در کارها کرد.

حجازی با بیان اینکه من با اصل موضوع موافق هستم، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد و تدبیری اندیشیده شود و نیازهای استان را اولویت‌بندی کرد.

امام جمعه شهرستان گچساران افزود: باید در ابتدا نیازهای اجتماعی و فرهنگی استان را در اولویت اول قرار داد.

وی ادامه داد: بهتر است به موضوعاتی نظیر نجات نسل جوان و چرایی اینکه جوانان ما به خودکشی روی آوردند، چرا اعتیاد زیاد شده، چرا عفت، حجاب و اخلاق نگران‌کننده شده است توجهی داشته باشیم و بعد از این به تعویض نام استان فکر کنیم.

حجازی اذعان کرد: بهتر است به چنین مسائلی پرداخته شود چرا که اولویت‌های ابتدایی ما چیزهای دیگری هستند.

امام جمعه شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: اگر قرار است نام استان تغییر کند باید عقاید مردم را در نظر گرفت و در این زمینه نظرسنجی کرد.

وی افزود: اگر قرار بر تغییر نام استان شد نامی برای استان انتخاب شود که مرتبط با معتقدات دینی مردم باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president