آوای جنوب

خواجه‌زاده :گرامی‌داشت قیام ۱۹ آبان گچساران به کنگره استانی تبدیل شود+تصاویر

خواجه زادهامام جمعه موقت شهرستان گچساران گفت: گرامی‌داشت قیام ۱۹ آبان گچساران به کنگره استانی تبدیل شود.

آوای‌جنوب؛

پیش از ظهر امروز گرامی‌داشت یاد شهدای ۱۹ آبان ۵۷ گچساران در مسجد شهیدان این شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و دیگر مسؤولان اداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: یکی از افتخارات زندگی‌ام این است که امروز امام جماعت مسجدی هستم که نقش پررنگی در پیروزی انقلاب داشته است.

وی ادامه داد: اتفاق ۱۹ آبان ۵۷ به دلیل گستره، انسجام و تأثیرات آن در پهنه ملی یک رخداد استثنایی در منطقه جنوب کشور است.

خواجه‌زاده افزود: این رخداد استثنایی بنا‌ بر پیشنهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرماندار گچساران نام این رخداد به قیام ۱۹ آبان ۵۷ مردم شهرستان گچساران تبدیل شد.

وی با ذکر یاد و خاطره ۶ شهید والامقام شهرستان گچساران گفت: گستره قیام ۱۹ آبان سال ۵۷ یک اقدام فراگیری بود که بزرگان نیز در آن دخیل بودند.

خواجه‌زاده خاطرنشان ساخت: این قیام پیش‌قراولانی داشت که یک عده تأثیر‌گذار در خط‌ مقدم بودند از جمله سیدنجف‌الدین بلادیان به عنوان یک نیروی فکری و فرهنگی در راس این پیش‌قراولان قرار گرفته بود.

امام جمعه موقت شهرستان گچساران اذعان کرد: یکی دیگر از شهیدان شهرستان گچساران شهید والامقام شهید بشارت بودند که ایشان در قلب رسالت این انقلاب قرار گرفته بودند و جزء آن گروهی بود که در کنار این پیش‌قراولان قرار گرفته بود.

خواجه‌زاده بیان کرد: اعتصاب کمرشکن پرسنل شرکت نفت یک تأثیر ملی داشت و به گونه‌ای بود که امام راحل یک نماینده به این شهرستان فرستاد تا از پرسنل شرکت نفت تقدیر کند و بفرمایند که خط تولید نفت باید به راه بیفتد.

وی ادامه داد: نقش شهرستان گچساران در زمان جنگ یک نقش بی‌بدیلی بود با آنکه شرکت نفت در آن زمان اعتصاب کرده بود در کنار آنها بازاریان هم اعتصاب کردند.

خواجه‌زاده ابراز کرد: در کنار اعتصاب پرسنل شرکت نفت و بازاریان، فرهنگیان هم با اعتصابشان این حرکت را تقویت کردند و باعث خشم رژیم صهیونیستی در آن زمان شدند.

امام جمعه موقت شهرستان گچساران ابراز کرد: سال گذشته مراسمی با سخنرانی آیت‌الله ملک‌حسینی در این شهرستان انجام شد، که سخنان ایشان بسیار تأثیر‌گذار بود.

خواجه‌زاده عنوان کرد: سال گذشته با همکاری شهرداری، فرمانده سپاه گچساران و فرمانداری دو خیابان با نام ۹ دی و ۱۹ آبان در خیابان‌های اصلی این شهرستان نامگذاری شد که این تابلوها ما را یاد رشادت‌های جوانان زمان انقلاب می‌اندازد.

وی خواستار شد قیام ۱۹ آبان به یک کنگره استانی تبدیل شود زیرا چنین حادثه‌ای در جنوب کشور بی‌نظیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president