آوای جنوب

تکذیب واگذاری بیمارستان صنعت نفت/آخرین جزییات از بیمارستان های صنعت نفت

نفتمدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تکذیب واگذاری بیمارستان نفت به صندوق های بازنشستگی، گفت: وضعیت کارانه پزشکان منتظر تعیین تکلیف نهایی از سوی شورای حقوق و دستمزد است و امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.

آوای جنوب؛

حبیب الله سمیع در حاشیه نشست هم اندیشی پزشکان که امروز (دوشنبه، سوم آبان) در بیمارستان نفت تهران برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه بحث کارانه و مشکلات پزشکان مطرح شد، گفت: پس از دوره ای که نظام‎مند کردن پرداخت‎ها اعلام شد و در اولویت قرار گرفت، در مردادماه امسال با مصوبه شورای حقوق و دستمزد اعلام شد که در مورد کارانه پزشکان به زودی تصمیم گیری می شود.

وی افزود: از سوی شورای حقوق و دستمزد اعلام شد هر گونه فوق العاده ای که در سال ۱۳۹۴ پرداخت شده است تا تصمیم گیری نهایی این شورا در سال ۹۵ باید متوقف شود.

سمیع ادامه داد: بر این اساس مکاتبه‎های متعددی با شخص وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران داشتیم و در آن نامه‎ها اعلام کردیم این محدودیت ها، مساله دریافتی پزشکان را تحت تاثیر قرار خواهد داد در حدی که بین ۴۰ الی ۶۰ درصد پرداختی به پزشکان کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه به مسئولان اعلام کردیم این تصمیم تبعات خوبی برای این سازمان و پزشکان آن نخواهد داشت، افزود: بعد از پیگیری‎های متعدد، شخص وزیر نفت دستور داد کارانه به صورت علی الحساب به مأخذ ۷۰ درصد برای مدت ۳ ماه پرداخت شود و پس از آن باید منتظر اعلام رسمی شورای حقوق و دستمزد باشیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ضوابط روشن شود ما درخواست داریم در همین سقف مصوب شورای حقوق و دستمزد بتوانیم کارانه پرداخت کنیم؛ همچنین به پیگیری های خود از سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهیم داد.

بیمارستان صنعت نفت به صندوق‌های بازنشستگی واگذار نمی‌شود

سمیع در واکنش به شایعه واگذاری بیمارستان نفت تهران و اهواز به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، با بیان اینکه بحث واگذاری به صندوق‌های بازنشستگی مطرح نیست و این موضوع در جلسه هیأت رئیسه صندوق ها نیز تکذیب و رد شده است، افزود: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کماکان به صورت مستقل عهده دار درمان و سلامت کارکنان خواهد بود.

این مقام مسئول درباره شایعه حذف خدمات رایگان نیز گفت: کارکنان صنعت نفت از گذشته خواهان این بودند که در مراحل درمان حق انتخاب داشته باشند و سازمان بهداشت و درمان این شرایط را مهیا کرد تا کارکنان بتوانند از خدمات بخش خصوصی بهره مند شوند.

سمیع در ادامه با اشاره به اینکه سطح بندی خدمات در همه جای دنیا مطرح است و باید روشن شود خدمات تا کجا رایگان است، تاکید کرد: همچنان خدمات درمانی در سطح مراکز مستقیم این سازمان در کشور رایگان است و قرار نیست فرانشیزی به آن تعلق گیرد؛ همچنین مراکز دولتی که ضوابط و مقررات تعرفه‎های مصوبه هیأت وزیران را رعایت می کنند نیز خدمات رایگان ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه برای گرفتن خدمات از بخش خصوصی طرف قرارداد سهم ۱۵ درصدی و در مراکزی که طرف قرارداد نیستند ۲۵ درصد فرانشیز در نظر گرفته شد که رضایتمندی خوبی را به علت حق انتخاب مراکز متعدد در سطح تهران نشان داد، افزود: اکنون نیز که طرح در سطح کشوری اجرا می شود در مراکزی که بیمارستان داریم نارضایتی مشاهده نشده است؛ شاید در مراکزی که فاقد بیمارستان است که عمدتا در نیمه مرکزی و شمالی کشور قرار دارند، نارضایتی وجود داشته باشد چون ممکن است مجبور شوند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

توسعه کمی خدمات درمان غیرمستقیم به موازات توسعه کیفی خدمات درمان مستقیم

سمیع افزود: باید تاکید کنم در سطح اول خدمات بهداشتی درمانی که شامل همه خدمات پایه به بیماران است، به هیچ عنوان قائل به دریافت فرانشیز نیستیم حتی اگر بیمار این خدمات را از بخش خصوصی بگیرد و این خدمات همچنان برای بیمار رایگان است؛ همچنین از آنجایی که داروهای خاص از مجاری دولتی توزیع می شود ما در طرح ذکر کرده ایم داروخانه های دولتی خدمات رایگان ارائه می دهند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح درمان غیرمستقیم که به صورت کشوری از ابتدای شهریور اجرایی شده است، بیان کرد: کمی زود است در مورد آن نتیجه گیری ارائه دهیم اما شواهد فعلی نشان می دهد مقداری از ظرفیت مراجعه سرپایی و بستری در مراکز درمانی مستقیم سازمان کاهش یافته است و این مورد انتظار ما است که از مراجعه به مراکز مستقیم کاسته شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: حدود ۲۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور طرف قراداد ما هستند و تصمیم داریم همچنان به مراکز طرف قرارداد خود اضافه کنیم و از آن سو نیز خدمات درمان مستقیم را از نظر کیفی توسعه دهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president