آوای جنوب

خود باخته ها!؟انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از ولنگاری در جامعه تا ضعف اعتقادی برخی مسئولان

امام جمعهخود باخته ها!؟
آوای جنوب/گزارش: زریر حجتی

امام جمعه یاسوج در نشست کمیته فرهنگی آمران به معروف و ناهیان از منکر با برشمردن فرصت ها و تهدیدهای دورن و برون نظام گفت: بزرگترین معروف حفظ انقلاب است که از اوجب واجبات قلمداد شده است ولی بدلیل پروژه نفوذ دشمنان عده ای دچار روحیه خودباختگی و غرب زدگی در قالب سبک زندگی شده اند. حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی افزود: در لایه هایی از ساختار مدیریتی استان، مدیرکل منصوب شده ای را می شناسم که نماز هم نمی خواند و این زیبنده نظامی نیست که وارث شهدا و آرمان های والای الهی است.

وی با بیان اینکه اسلام چیزی جدای از احکام دینی نیست، تصریح کرد: برخی مسلمان اسمی هستند و نسبت به اجرای احکام اعتقادی، عبادی، سیاسی، امر به معروف و نهی از منکر، روحیه ضد استعماری، سبک زندگی اسلامی و ماهیت انقلاب و اسلام بیگانه اند و این روش با مشی مسلمان رسمی مغایرت دارد.

وی با ابراز تأسف از فضای بوجود آمده در سبک زندگی عده معدودی از مردم منطقه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اگر کسی تکالیف و وظایف دینی خود را انجام ندهد، مسلمان نیست و بلکه مصداقی از شیر بی یال و دم و اشکم است. حجت الاسلام حسینی با انتقاد از مسئولانی که جلسات امر به معروف و نهی از منکر را بی اهمیت جلوه می دهند، خاطرنشان کرد: منصرف از اینکه اعضایی عذر قانونی دارند اما غالباً برخی مسئولین به بهانه های مختلف در این جلسات شرکت نمی کنند و باید بدانند که پیامبر اسلام «ص» هیچ موضوعی را به اندازه امر به معروف و نهی از منکر روی آن تأکید نکرده اند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد شعار زدگی برخی وزراء و مدیران دولتی را مذموم، محکوم و تظاهر به رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب را ظلم به نظام اسلامی دانست و افزود: برخی وزرای دولت و مسئولان در سطوح فرودست تعهد و اهتمام عملی جهت تحقق فرامین ولی امر مسلمین را ندارند و نگاهشان به فرامین رهبری در حد سخنرانی و شعار است و به همین دلیل رهبر فرزانه انقلاب «اقدام و عمل» را خواستار شده اند و به صورت محترمانه به این قبیل مسئولان فهماندند که انگیزه ایشان به تکرار الفاظ و عبارات نبوده بلکه معنا، مفهوم و ماهیت آن مدنظر بوده است.وی رفاه زدگی را سم مهلک برای جامعه دانست و با اشاره به حقوق های نجومی و ایجاد فاصله طبقاتی و تبعیض در جامعه تصریح کرد: برخی مسئولان، افراد خائن به جامعه و بیت المال مسلمین را ذخیره نظام می خوانند و این به صلاح شأن و جایگاه آنان و نظام اسلامی نیست و بلکه این قبیل موارد خلاف فلسفه امر به معروف و نهی از منکر است. …

وی با ذکر نمونه هایی از عمل به وظیفه دینی و ایستادگی مسلمانان واقعی در مقابل رضاشاه در فضای بسته سیاسی ادامه داد: قضات شریفی در اوج دیکتاتوری رضاخان با رسیدگی به پرونده ای حقوقی که یک طرف دعوی آن رضاشاه قلدر بود مبادرت به صدور رآی بر علیه وی نمود که در تاریخ ماندگار شد زیرا چنین افرادی عمل به وظیفه انسانی، ایمانی و وجدانی برایشان مهم بوده است ولاغیر.

لباس های نامتعارف

امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از سخنانش کسب شهرت را مذموم و قهرمان سازی بی مبنا را مایه نکبت خواند و با اشاره به الگوگیری ناآگاهانه برخی از برهنگی فرهنگ غرب گفت: عده ای خودباخته با تقلید از فرهنگ منحط غرب مانتوهای نامتعارف را باب نموده بدون اینکه بفهمند این همان جنگ نرم دشمنان در قالب تغییر باورها و ارزش های دینی است.

حجت الاسلام حسینی، عبارات و مفاهیم حک شده در پشت مانتوهای برآمده از فرهنگ غرب را ترویج و تبلیغ همجنس بازی نامید و افزود: آدم های خودباخته ای بدون توجه به مفهوم عبارات لاتین درج شده، خود را اینگونه انگشت نما می کنند و البته خانواده های اصیل و عفیف اینگونه نیستند بلکه عده ای معدود و بی ریشه، جاهل و متأثر از فرهنگ غرب به این سبک درآمده اند.

امام جمعه یاسوج این قماش افراد جاهل را ویروسی در جامعه دانست و افزود: فرهنگ کار و تلاش جهت زندگی آبرومندانه آنچنان که شایسته است در بین مردم ما نهادینه نشده و نسبت به برخی کشورهای دنیا که با ترویج فرهنگ کار و حفظ آثار تمدنی خود، به حد اعلای پیشرفت رسیده فاصله زیادی داریم و همین بی تفاوتی به آثار تمدنی خود باعث روحیه مصرف گرایی و وابستگی در عرصه های مختلفی گردیده که مقام معظم رهبری نیز با همین دغدغه به مقوله اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل پرداخته اند.

حجت الاسلام حسینی استفاده نامناسب از گوشی موبایل، لباس های نامتعارف و زخمی، زیورآلات، جشن های عروسی آنچنانی، تیپ های ناشایست مدیریتی و … را عین ساده لوحی و خودباختگی در مقابل غربیان قلمداد و تصریح کرد: عده ای جاهل با بدعت آفرینی در سبک زندگی و بی قیدی به امور مذهبی و اعتقادی به مراتب بدتر از یهودیان هستند که دوری از معنویت و غلتیدن در چشم و هم چشمی ها، فرهنگ مادی و مادی گرایی موجب این آفت شده است.

وی تهاجم فرهنگی غرب را دارای ابعاد پیچیده و گسترده دانست و خاطرنشان کرد: پدیده نفوذ را باید جدی گرفت و با تقویت و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که قوام حکومت به آن معطوف است، توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بر مبنای آیه شریفه قرآن « کنتم خیر امه»، بهترین امت باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و هیچگاه سر خورده و مأیوس نگردد بلکه با عمل به وظیفه، منتظر نتایج خوشایند باشند که از زبان قرآن کریم چنین آمده است: ای پیامبر «ص» دلگرم باش و از مسلمان نشدن گروهی، نگران نشو که عاقبت امور به نفع اسلام و مسلمین است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president