آوای جنوب

یادواره ۱۳۷ شهید و شهدای گمنام شهرستان چرام با حضور نویسنده کتاب پایی که جا ماند+ گزارش تصویری

سیدناصرنویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: اگر یکی از ظرفیت‌های انقلابی و تفکر شهادت‌طلبی باز می‌شد، یقین داشته باشید امروز اسرائیلی‌ها را در دریای مدیترانه پیدا می‌کردند.

آوای جنوب؛

سیدناصر حسینی‌پور شامگاه یکشنبه در یادواره ۱۳۷ شهید شهرستان چرام، اظهار کرد: فرهنگ شهید و شهادت و ادبیات مقاومت اگر قرار شد پلی بزند بین زندگی امروز و عرصه مدیریتی ما، چه حرفی برای گفتن دارد، آیا فرهنگ شهید و شهادت و منش بچه‌های دیروز برای امروز جامعه اسلامی حرفی برای گفتن دارد.

آزاده هشت سال دفاع مقدس با طرح این پرسش که فرهنگ شهادت برای گفتمان‌های رایج، گفتمان سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی چه حرفی برای گفتن دارد، گفت: برای تمامی عرصه‌های امروز این بچه‌ها حرف دارند؛ بچه‌های ما از زمین ذلت به زمین عزت آمدند.

وی با بیان اینکه من بعثی‌ها را آدم‌های استیجاری نظام سلطه می‌بینم، خاطرنشان کرد: ریشه و کلید همه مشکلات و دشمنی دشمنان ما با همین بچه‌هایی است که سینه و پیشانی‌هایشان با سرب سرخ بعثی‌ها مرهم گذاشته شد و گفتمان عزت را انتخاب کردند که این برای دشمن قابل قبول نیست.

حسینی‌پور، یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را این دانست که دهکده جهانی را قبول دارد و یادآور شد: اگر یکی از ظرفیت‌های انقلابی و تفکر شهادت‌طلبی باز می‌شد، یقین داشته باشید امروز اسرائیلی‌ها را در دریای مدیترانه پیدا می‌کردند.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند»، تصریح کرد: اگر فقط یک شعار از شعار گفتمان عزت همان «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» باز می‌شد، با یک جمله از ولی ما هیچکس نمی‌توانست داعشی پیدا کند، چراکه جوانان ما سربازان جهان وطن با الگو از بچه‌های دیروز می‌شدند.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت انقلابی آزاد شود، می‌توان معادلات را بهم ریخت، تبیین کرد: یکی از ویژگی‌های گفتمان عزت که اگر قرار شد در ضمیر بماند و بجنگد این است که مکتب دفاعی دارد.

حسینی‌پور مطرح کرد: حتماً باید یکی از بحث‌هایی که در یادواره‌ها مطرح می‌شود، بحث دشمن‌شناسی باشد، اگر دشمن دیروز را در این یادواره‌ها خوب شناختیم به بزرگی کاری که بچه‌های ما کردند، بیشتر پی می‌بریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president