آوای جنوب

حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور در یاسوج/ خودداری روحانی از پاسخ به یک خبرنگار/ سوالات توسط چه کسی مدیریت شد؟

خبرنگاران این استان تنها توانستند سوالات از قبل طراحی و مدیریت شده و کلیشه ای را از حسن روحانی بپرسند

نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در حالی در یاسوج برگزار شد که خبرنگاران این استان تنها توانستند سوالات از قبل طراحی و مدیریت شده و کلیشه ای را از حسن روحانی بپرسند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست پایانی سی امین سفر استانی هیئت دولت با اصحاب رسانه در کهگیلویه وبویراحمد با عذر خواهی از مردم شهرستانهای این استان که نتوانست به صورت مستقیم در جمع آنها حضور یابد،گفت:به نمایندگی من وزرا و معاونین دولت در شهرستانها حضور یافتند و از نزدیک با مردم دیدار کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمددارای استعداد های زیادی جهت توسعه است افزود: از جمله این روز ها که در اکثر نقاط کشور دچار بحران آب هست اما این استان منبع خوبی از منابع آبی وجود دارد که متاسفانه مشکل بهره برداری در این زمینه وجود داردکه احداث سد تنگ سرخ می تواند بخش عظیمی از این مشکلات را بر طرف کند.

وی با بیان اینکه در این سفر مقرر شد طرح‌های خوبی در زمینه کشاورزی، طرح‌های گلخانه‎ای، آبیاری مدرن و آبزیان حمایت و اجرایی شود،تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مطلوبی در زمینه جذب گردشگری داخلی و خارجی از جمله کشورهای همسایه دارد که به‌طور حتم در صورت برنامه‌ریزی مدون در این زمینه شاهد افزایش گردشگری در این منطقه هستیم.

رئیس‌جمهور به بزرگترین مشکل کهگیلویه وبویراحمد یعنی اشتغال اشاره و، تشریح کرد: از جمله راه‌حل‌های این معضل توسعه گردشگری، کشاورزی، فراوری های گیاهان داروئی و محصولات تولیدی استان و عرضه در بازارهای جهانی است که هم می تواند شغل ایجاد کند و هم پرسود وپرد درآمد باشدکه در زمینه توسعه گیاهان دارویی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مسئول پیگیری است.

روحانی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها استان محروم از پارک علم و فن آوری است،عنوان کرد: با تامین اعتبار برای احداث این پارک در استان جوانان منطقه از این طریق با فناوری های نوین آشنا ومی توانند به اشتغال برسند.

وی با بیان اینکه در این سفره دوروزه ۹۰میلیارد تومان به بخش بهداشت ودرمان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شده است، تصریح کرد:روز گذشته در این استان ۲۳۱ طرح بهره برداری و ۳۶ طرح کلنگ زنی شد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه در این سفر ۴۶ طرح و پروژه با اعتباری افزون بر ۹۶۶ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف برای توسعه استان اختصاص یافت،اظهارکرد:۱۴۴ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و برخی شهرهای این استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اختصاص داده شد که در این صورت بیش از ۸۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش گازرسانی قرار می‌گیرد.

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت یازدهم جلوگیری از مهاجرت روستائیان است،عنوان کرد: همچنین باید از ظرفیت گردشگری عشایری برای توسعه استان استفاده و به گیاهان داروئی در این مناطق به‌صورت ویژه توجه شود.

 روحانی درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از مشکل بیکاری استان، اظهار داشت: برای اشتغال‌زایی راهی جز رونق اقتصادی و تولید نداریم که پیش‌تر راه‌حل استخدام دولتی بود، اما الان باید نظام اداری چابک‌تر شود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به درآمدهای بسیار بالا در زمینه فناوری‌های نوین، گفت: در حال حاضر  شمار زیادی از شرکتهای دانش بنیان با معافیت مالیاتی و دریافت وام از صندوق نوآوری در حال فعالیت هستند که در طول ۳ سال گذشته نیز ۲۵۰ نفر از شخصیت‌های فعال علمی ایران در خارج از کشور به کشور بازگشته و عمدتاً در همین شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

دکتر روحانی ادامه داد: در این شرکتها درآمد بالا و متناسب با تحصیلات دانشجویان فراهم است که باید همه توان خود را برای اشتغال جوانان بویژه در مناطق بحرانی بکار بگیریم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در کشور چندین نقطه برای پیگیری مصوبات دولت انتخاب شده که برای هر کدام از این پایلوت‌ها وزرایی از هیأت دولت برای پیگیری مأمور خواهند شد تا از استعداد، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استانی به خوبی استفاده شود.

خبرنگاری پرسید برنامه‌های دولت در این سفر به منظور اختصاص اعتبار ویژه برای فرودگاه و راه‌آهن استانی چیست؟ دکتر روحانی پاسخ داد: در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌ها و همچنین مرمت فرودگاه یاسوج برای جذب گردشگر به این استان اقدام نماییم.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به شرایط طبیعی و کوه های بلند در این استان، گفت: راه‌آهن استان نیز نیازمند به فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی است.

دکتر روحانی درباره اقدامات دولت برای زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی استان، افزود: ۱۱ طرح ورزشی تا سال ۹۶ تکمیل خواهد شد که این طرح‌های فرهنگی و ورزشی برای نسل جوان بویژه دختران و بانوان استان، ضروری می‌باشد.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویر احمد در این سفر استانی داشته است،‌ گفت: وظیفه ماست که به هر استانی که دیرتر سفر می‌کنیم فکر و اعتبار بیشتری در نظر بگیریم که در این استان طرح‌هایی مانند یارانه تسهیلات و صندوق توسعه کشاورزی برای اولین بار در کشور انجام می‌شود که البته صندوق توسعه استان نیز در نظر گرفته شده که روند اجرایی شدن آن در تهران پیگیری خواهد شد.

دکتر روحانی همچنین از رسانه‌های همگانی از جمله رسانه ملی، نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی و بسیج  استان کهگیلویه و بویر احمد قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در سی‌امین سفر استانی هیئت دولت مصوب شد هر سرمایه‌گذاری که بنای فعالیت در این استان را داشته باشد، ۵۰ درصد سود تسهیلات دریافتی‌اش از طریق یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود که در این زمینه ۱۴۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه از فعالیت ۳ صندوق برای توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی و اعتباری راه‌های جدیدی را در استان اجرا می‌کنیم و برای طرح های آینده بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مدنظر است.

در ادامه نشست خبری رییس جمهور به سوالات خبرنگارانی که به نمایندگی از دیگر رسانه ها سولاتی را پرسیدند پاسخ داد.

از دیگر حاشیه های این نشست خبری این بود که خبرنگار یکی از پایگاه خبری استان در سئوالی مبنی بر اینکه «شما در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پیروزی‌تان را مدیون اصلاح‌طلبان هستید؟ و یکی از مطالبات اصلاح طلبان شکستن حصر خانگی برخی از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان بود؟» در این راستا چه اقدامی کردید و یا می‌خواهید انجام دهید؟ رئیس جمهور پاسخ داد: قرار بود از این سئوال‌ها نکنید و با چهره خندان خطاب به خبرنگار، گفت: شما جزو افراد سئوال کننده که از قبل برنامه‌ریزی شده، نیستید.

 نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در حالی پس از سفر دو روزه در یاسوج برگزار شد که خبرنگاران این استان تنها توانستند سوالات از قبل طراحی و مدیریت شده و کلیشه ای را از حسن روحانی بپرسند.

شنیده ها حاکی است که مسئولان برگزاری این نشست از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی خواسته بودند تا تنها در حوزه این استان از رئیس جمهور سوال بپرسند و از طرح سوالات در سطح ملی و منطقه ای خودداری کنند.

پاسخ ندادن رئیس جمهور به سوال یکی از خبرنگاران در این نشست این موضوع را که سوالات طرح شده از قبل مدیریت و با هماهنگی از حسن روحانی پرسیده شد را قوت بخشید.

انتخاب گزینشی خبرنگاران برای سوال از رئیس جمهور نیز فضا را برای به چالش کشیدن عملکرد حسن روحانی در سه سال اخیر عملا بست.

 نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به صورت زنده و مستقیم از شبکه خبر پخش شد.

حسن روحانی پس از اتمام سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج را به مقصد تهران ترک کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حسنی گفت:

    جناب آقای روحانی شما در روز تودیع ریاست جمهوری قول دادید نیروهای استخدامی اتوبوسی دوره قبل رو پیاده می کنید ولی به قولتان عمل نکردید. الان چند صد هزار نیروی مازاد در ادارت هستند که بدون کار مفید حقوق می گیرند . اگر اینها را پیاده کنید مشکل حل می شود.
    من ۸ سال نیروی شرکتی در یکی از وزارتخانه ها بودم ولی در زمان انعقاد قرار داد معین ما را با تعدیل نیرو در اواخر سال ۱۳۹۰ بی کار کردند ولی اتوبوسی ها را نگه داشتند.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president