آوای جنوب

رئیس اوقاف گچساران:

۵ هزار زائر خارجی به حرم بی‌بی حکیمه (س) در گچساران مشرف شدند

بهمنیرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۵ هزار زائر خارجی به حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) در این شهرستان مشرف شدند.

آوای جنوب؛

فرزین بهمنی‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گچساران اظهار داشت: سالانه ۵ هزار زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و عربستان به زیارت حرم بی بی حکیمه (س) واقع در شهرستان گچساران مشرف می‌شوند و ارادت خاصی به حضرت بی بی حکیمه (س)دارند.

وی افزود: حضرت بی بی حکیمه خاتون(س)خواهر امام زضا(ع)و فرزند امام موسی بن جعفر (ع) بوده و سالانه پذیرای بیش از یک میلیون زائر ایرانی در این منطقه هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: با توجه به حضور پرشور زائران در حرم بی بی حکیمه خاتون(س) میزان نذورات جمع‌آوری شده از حرم مطهر ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بهمنی‌آزاد با اشاره به کارهای عمرانی در دست اقدام اداره اوقاف و امور خیریه در این امام‌زاده، افزود: در سال ۹۴ در حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه خاتون (س)یک هزار و ۳۵۰ مترکاشی کاری شبستان در دو طبقه انجام شد که هزینه ای بیش از ۳۰میلیارد و پانصد میلیون ریال را در برداشت که این مبلغ از طریق نذورات زائران جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری نذورات از امام‌زادگان صرف هزینه امور عمرانی، توسعه امام‌زاده و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران به سر در ورودی حرم بی بی حکیه خاتون(س) اشاره کرد وگفت: انشالله به زودی سر در ورودی این حرم به متراژ ۵۰۰ متر مربع کاشی کاری می‌شود.

بهمنی‌آزاد بیان کرد: در حال حاضر تعداد خادمان حرم بی بی حکیمه خاتون (س) ۷ نفر بوده که یکی از اعضا کارهای اجرایی حرم را انجام می‌دهد.

وی به مشکلات راه ارتباطی حرم بی بی حکیمه اشاره کرد و گفت:حرم مطهر این امام‌زاده در ۸۰کیلومتری جنوب گچساران قرار دارد و این مسیر دارای پیچ و خم زیادی بوده و خطرات زیادی را به همراه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران اظهار داشت: این زیارتگاه در سال ۱۳۶۶ زیر پوشش اداره اوقاف کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفت و از آن زمان ارائه خدمات عمرانی این حرم آغاز شد و عملیات بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س )در سال ۱۳۷۱در فضایی به مساحت ۱۲هزار و هفتصد وپنجاه متر مربع زیر بنا شروع به کار کرد.

بهمنی آزاد به مهمانسرای این حرم اشاره کرد و افزود:این مهمانسرا در سال گذشته به دلیل حوادث مترقبه اعم از بارندگی و ریزش کوه این ساختمان تخریب شده است و در جلسه‌ای که در این زمینه از طریق ستاد بحران برگزار شد اعتباری برای ساخت مجدد مهمان سرا در نظر گرفته شده ولی هنوز این مبلغ اعتبار به دست اداره اوقاف و امور خیریه نرسیده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president