آوای جنوب

واکنش خادمی به توهین به نفتی ها: زالوها کسانی هستند که خون کارکنان را می مکند

خادمیهدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی در واکنش به یادداشت روزنامه جهان صنعت گفت: استفاده از الفاظی مانند زالو تنها و تنها نشاندهنده یک ذهنیت اشتباه و حقارت هایی است که قصد دارد عزت و بزرگی کارکنان شریف صنعت نفت را زیر سوال ببرد.

آوای جنوب؛

خادمی با اشاره به اینکه رایج شدن چنین فضایی به دلیل نوع نگاه وزارت نفت به کارکنان خود است گفت: باید بدانیم کسانی که در راس مدیریت های نفتی هستند مدیون زحمات کارکنانی است که با حقوق غیرمتناسب با فعالیت های خود تولید نفت را طی چند ماه ۸۰۰ هزار بشکه افزایش دادند ولی بجای تقدیر از آنها گفته می شود ۱۰۰ هزار نفر «مازاد» هستند.

او با بیان اینکه همین کارکنان شریف از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند گفت: کسانی که کارکنان را زالو خطاب می کنند بهتر است ابتدا به این پرسش پاسخ دهند که اگر کارکنان نفت در زمان دفاع مقدس نبودند چه اتفاقی برای کشور رخ می داد؟ صنعت نفت بیش از هزار شهید را ارزانی انقلاب اسلامی کرده اند و در سخت ترین روزهای انقلاب و کشور مددکار نظام و مردم بوده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: کدام یک از کارکنان صنعت نفت طی ۷ سال سابقه کار می تواند حداقل ۱۰ میلیون حقوق دریافت کند؟ اگر چنین موضوعی واقعیت داشته باشد حتما در یک شرکت خصوصی یا شبه دولتی و رانت بوده است.

او افزود: آنطور که به من اطلاع دادند اصلا در سال ۸۸ استخدامی نبوده است که این رسانه با رویا پردازی و آلوده کردن فضای جامعه واژه های زشتی را به کارکنان نفت نسبت می دهد. کارکنان عملیاتی در مناطقی به کار مشغول هستند که حتی بومی های آن مناطق نمی توانند بیش از چند ماه شرایط را تحمل کنند ولی بجای تقدیر از آنها و بوسیدن دستشان چنین الفاظ زشتی را روانه همکارانمان می کنند.

خادمی اینگونه برخوردها را منبعث از ضعف مدیریت کلان نفت خواند و گفت: متاسفانه وزارت نفت نسبت به چنین توهین هایی بی تفاوت است و گاهی خود نیز بهانه را دست چنین رسانه هایی می دهد لذا کارکنان نفت نباید انتظار داشته باشند که وزارت نفت وارد پیگیری این توهین شود.

مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال اضافه کرد: چه کسی می تواند ماه ها در سکوهای دریایی و بیایان های خشک و بدون امکانات سر کند؟ چه کسی می تواند ماه ها از خانواده خود در چنین مناطقی دور باشد؟ چه کسی می تواند برای بازگشت از محل کار خود در جاده هایی قدم بگذارد که هر لحظه امکان بروز حادثه ای تلخ وجود دارد؟

خادمی اظهار داشت: اینکه ۵۰ مدیر صنعت نفت حقوق های نجومی دریافت می کنند هیچ ارتباطی به کارکنان مظلوم نفت ندارد و نباید با خلظ مبحث٬ بجای انتقاد از پرداخت این حقوق ها٬ کارکنان نفت را با دروغ پردازی نفت مورد تخریب قرار داد.

وی با دلجویی از کارکنان صنعت نفت خاطرنشان کرد: من هم مانند شما کارمند نفت هستم و شنیدن چنین صفاتی که لیاقت افرادی دیگر است برایم سخت و آزار دهنده بود. به مدد حضور در صنعت حفاری بخوبی آگاهم که کارکنان نفت چه مشقاتی را تحمل می کنند تا کشور دچار بحران نشود ولی در اوج بی انصافی شاهد آنیم که توهین های زننده موجب ناراحتی کسانی می شود که در اوج سختی و کم حقوقی مشغول کارند.

وی در پایان گفت: حقوق و وضعیت معیشتی کارکنان صنعت نفت به هیچ عنوان خوب نیست و حقشان پایمال شده است؛ بحای دلجویی از آنها سخنانی را می گویند که ظلم بزرگی به آنهاست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی گفت:

    منظور اون رسانه محترم مدیران رده بالا باحقوقهای آنچنانی بوده نه پرسنل عادی شرکت نفت اتفاقا مدیران زیادی در شرکت نفت با حقوقهای بالا وجود دارند

  2. حاج ترک گفت:

    درود بر چنین مرد بزرگی که الحق والانصاف تنوانست دفاعی مردانه از کارکنان صنعت نفت نماید .به نظر من وزیر نفت و کارکنان زحمتکش باید ضمن اعتراض به چنین توهین هایی حق این روزنامه را از طریق قوه قضاییه کف دستتش بگوارند.

  3. منتقد گفت:

    سلام آخر مقاله هم گفته نفتی ها زالو که چیزی نیست در قبال این توهین.من سال ۹۱ اومدم سرکار الان حدود سه تومن میگیرم با اینکه جنوب کار میکنم.دوستم یه سال بعد من دارایی قبول شد الان حدود ۳تومن میگیره با اینکه مشهد کار میکنه.این عدالت و انصافه؟در حق نفتیها داره اجحاف میشه واقعا بخصوص استخدامیها ازمون سال ۹۰که ۹۱ اومدن سرکار

  4. احسان گفت:

    با سلام
    بنده ۱۳ سال است که در مناطق نفتخیز جنوب و در شرایط سخت طرح اقماری(دو هفته در ماه برروی دکل های حفاری) به صورت نیروی قرارداد مدت موقت مشغول بکار می باشم. بنده با وجود مدرک کارشناسی ارشد مهندسی نفت و ۱۳ سال سابقه کار در بدترین شرایط آب و هوایی و وحشتناکترین کار ممکن(کار اقماری) دو میلیون و پانصد هزار تومان (۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان) حقوق ماهیانه دریافت میکنم.
    صرفا جهت اطلاع عزیزانی که بدون آگاهی قلم توهین به دست میگیرند و جهت اطلاع مدیران و دست اندرکارانی که بزرگترین اجحاف ها و ناعدالتی ها را نسبت به قشر زحمتکش کارکنان مدت موقت صنعت نفت (۲۱۰۰۰ بیست و یک هزار نفر) روا داشته اند.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president