آوای جنوب

سرنوشت مینو خالقی در مجلس مشخص شد/ تمکین وزارت کشور به نظر شورای نگهبان

مینو+خالقیسرنوشت نفر پنجم منتخب اصفهان در مجلس دوره دهم مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

آوای جنوب؛

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران از بسته شدن پرونده انتخابات مجلس دهم در وزارت کشور خبر داده بود و گفت که با بسته شدن پرونده انتخابات مجلس دهم برنامه‌ریزی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

با احتساب این خبر و با توجه به اینکه پیشتر شورای نگهبان نظر خود درباره انتخابات اصفهان و باطل بودن آرای نفر سوم این شهر یعنی خانم مینو خالقی را اعلام کرده بود و خواستار برگزاری انتخابات میان‌ دوره‌ای برای اصفهان شده بود، بنابراین تکلیف نفر پنجم راه‌ یافته به مجلس دهم در انتخابات میان‌دوره‌ای که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوی خواهد بود، مشخص خواهد شد.

حمیدرضا فولادگر، ناهید تاج‌الدین، مینو خالقی، حیدرعلی عابدی و احمدی سالک در دوره اول انتخابات در ۷ اسفند ۹۴ با رای مردم انتخاب شدند، اما پس از بررسی‌های شورای نگهبان و نظر به نظارت استصوابی این شورا، آرای خانم مینو خالقی باطل اعلام شد.

وزارت کشور پیش از این اعلام می‌کرد استنباط حقوقی این وزارتخانه با شورای نگهبان متفاوت است؛ از همین روی با نامه علی لاریجانی رئس مجلس شورای اسلامی پرونده خانم مینو خالقی به شورای عالی حل اختلاف قوا رفت و نهایتاً این شورا نیز نظر شورای نگهبان را تایید کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president