کد خبر : 22236
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1395 - 3:00

همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر گچساران برگزار شد+تصاویر

همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر گچساران برگزار شد+تصاویر

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ماهانه بطور میانگین ۶۰۰ نفر به کمپ های نیمه اقامتی این استان مراجعه و اقدام به ترک مواد مخدر می کنند.  آوای جنوب؛ سید ناصر رضایی روز سه شنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر گچساران افزود: ۲۴ مرکز ترک اعتیاد در

۸۲۱۲۰۹۶۳-۷۰۸۱۱۶۳۲دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ماهانه بطور میانگین ۶۰۰ نفر به کمپ های نیمه اقامتی این استان مراجعه و اقدام به ترک مواد مخدر می کنند.

 آوای جنوب؛

سید ناصر رضایی روز سه شنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر گچساران افزود: ۲۴ مرکز ترک اعتیاد در این استان وجود دارد.
وی بیان کرد: ۹۵ درصد از معتادان مستقر در مراکز ترک اعتیاد نیمه اقامتی این استان بومی هستند.
رضایی طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها را ۲۸ روز اعلام کرد و گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار از محل ستاد مبارزه مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ به دستگاه های متولی برای بحث آموزش و پیشگیری اختصاص یافت.
وی ابراز کرد: ۱۴ شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد در راه مبارزه با این موادخانمانسوز تاکنون جان خود را فدا کرده اند.
رضایی تصریح کرد: مرکز دی .ای . سی(کاهش اسیب اعتیاد) خواهران با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در شهرستان گچساران تا پایان تیر امسال راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: راه اندازی این مرکز می تواند نقش مهمی در بازگشت بیماران معتاد به زندگی عادی داشته باشد.
رضایی ابراز داشت: برای رفع چنین معضلی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدام های ارزنده ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان انجام شده که از مهمترین آنها می توان به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده در مورد آثار منفی و زیان های جبران ناپذیر مصرف انواع مواد مخدر در مکان های پرتردد اشاره کرد.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان نیز یکی از راه های مقابله با مشکلات اجتماعی به ویژه گرایش به مواد مخدر است.
رضایی تصریح کرد: بیش از ۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته در سطح کمپینگ های ترک اعتیاد در کارخانه و واحدهای مختلف تولیدی این استان مشغول به کار شده اند.
فرماندار گچساران تعداد مراکز ترک اعتیاد این شهرستان را شش مورد اعلام کرد و گفت: پذیرش و درمان هر مرکز درمان ترک اعتیاد شهرستان ماهانه ۲۰ تا ۲۵ نفر است.
عبدالرحیم رحیمی بیان کرد: آگاهی نداشتن به اثرات سوء مواد مخدر در بدن شخص و داشتن دوستان ناباب، بدون تعهد و ایمان ضعیف از عمده دلایل گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر خانمان سوز است.
وی بیان کرد: دستگاه های مرتبط بویژه نهادهای فرهنگی باید نسبت به تداوم و استمرار ترک اعتیاد و مراقبت بیشتر از بهبود یافتگان از اعتیاد اهتمام جدی داشته باشند.
رحیمی گفت: امروز بهبود یافتگانی که از اعتیاد و مواد مخدر رها شده اند و هزینه های سنگینی را در این زمینه محتمل شده اند، بیشتر از هر کسی به تبعات و پیامدهای این امر واقف هستند.
در پایان این همایش از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر این شهرستان تجلیل شد.
در این همایش بیش از ۳۰ قطعه عکس برای آگاهی دهی به جوانان و خانواده ها از اثرات سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از معضلات اجتماعی به نمایش عموم گذاشته شد.
۲۰۸۲/۱۶۶۲

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.