آوای جنوب

تحفه مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای حسن روحانی

روحانیدرحالی که گفته می شود رئیس جمهور به همراه هیات دولت پس از اتمام ماه رمضان یا ماه های آینده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند اما این سوال مطرح است که مدیران این استان در محضر رئیس دولت یازدهم حرفی در حوزه عملکرد خود برای گفتن دارند.

آوای جنوب؛

تاخیر و طولانی شدن سفر حسن روحانی و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در ماه های اخیر بازتاب های زیادی را در رسانه ها، محافل و جلسات به همراه داشته است و مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی نیز در واکنش به فشارهای افکار عمومی، بارها از امادگی کامل استان برای استقبال از هیات دولت خبر دادند و اعلام کردند مقصر سفر نکردن رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ما نیستیم.

در جدیدترین واکنش ها سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران، اظهار کرد: هیچ خبری از تاریخ دقیق سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و رسانه ها در این خصوص گمانه زنی نکنند.

برخی مدیران بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد نیز بارها اعتراض خود از سفر نکردن رئیس جمهور و هیات همراه را نشان دهنده ی بی توجهی دولت اعتدال به استان کهگلیویه و بویراحمد قلمداد کردند و این امر را ضربه جبران ناپذیری در بحث حوزه اقتصادی و اجرای پروژه های عمرانی دانستند که این اظهارات نیز با واکنش سید موسی خادمی استاندار مواجه شد و گفت: توزیع اعتبارات، گوشت نذری نیست که تمام شود.

چهره های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دلیل نیامدن رئیس جمهور و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم مهیا بودن شرایط را نبود طرح های عمرانی در استان برای افتتاح و دست خالی مدیران کهگیلویه و بویراحمدی و عملکرد ضعیف آنها در حوزه های مختلف عنوان کرده اند.

رتبه نخست بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در کشور، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش خودکشی ،تعطیلی واحدهای تولیدی و پروژه های عمرانی، فقر و حاشیه نشینی و … از جمله معضلاتی است که این استان با انها دست و پنجه نرم می کند و مدیران و مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد تاکنون نتوانسته اند برای حل این مشکلات و ساماندهی وضعیت بحران زده استان چاره ای بیندیشند.

عملکرد ضعیف مدیران تنها در این چند حوزه خلاصه نمی شود بلکه در حوزه طرح های اقتصاد مقاومتی نیز وضعیت ناخوشایند جلوه می کند تا جایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با حضور این مدیران برگزار شد، با انتقاد از نحوه ارائه گزارش برخی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در برخی گزارش‌های ارائه شده دقت لازم صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: گزارش‌ها باید به گونه‌ای باشد که مشخص شود در هر دو هفته‌ای که از سال سپری می‌شود چه کار مثبتی در سطح استان انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه اعتبار مربوط به طرح‌های اقتصاد مقاومتی هنوز تخصیص نیافته ممکن است در برخی حوزه‌ها به همین دلیل هنوز کاری صورت نگرفته باشد که در این مورد نیز باید علت عدم انجام کار در فرمت مربوطه آورده شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان در طول سه سال و اندی از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و انتظار تحول و دگرگونی پس از برجام در تمامی حوزه ها به ویژه سرمایه گذاری و رونق کسب و کار در کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و در برخی از امور استان محروم کهگیلویه و بویراحمد دچار رکود و پسرفت بی سابقه ای شده است.

ایجاد اتاق فکر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ برای بهره گیری از نظرهای نخبگان و کارشناسان مختلف و کمک به رشد و توسعه استان نیز ره به جایی نبرد و پس از برگزاری چند جلسه بدون خروجی عملا اتاق فکر به محاق رفت و تا به امروز هیچگونه برنامه تاثیرگذاری از آن به بیرون درز نکرده است.

برگزاری جلسات متعدد و بیان حرف های تکراری و همیشگی از سوی مدیران کهگیلویه و بویراحمد و نداشتن برنامه جامع کاری از سوی آنان نیز از جمله مشکلات اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سه سال و اندی از روی کار امدن دولت بنفش بوده که استاندار استان نیز در این جلسات به شدت از دست پراکنده و کلی گویی مدیران خود انتقاد کرده است.

هرچند استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و مسئولان استان نیز این وضعیت را ناشی از سیاست های دولت قبل می دانند اما با همه این وجود شهروندان از وعده های دولت یازدهم برای بهبود وضعیت مردم و جوانان به طور کلی ناامید شده و حضور رئیس جمهور و هیات دولت در سال پایانی دولت به این استان را بی فایده قلمداد می کنند.

شاید بتوان یکی از دلایل اصلی طولانی شدن سفر رئیس جمهور دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد که کارشناسان نیز به آن اذعان دارند را نبود پروژه تاثیرگذار در استان برای افتتاح و ضعف مدیران و کارکرد آنها عنوان کرد.

با همه این تفاسیر و ده ها دلیل دیگر، آنچه به نظر می رسد در سفر حسن روحانی به کهگیلویه و بویراحمد مدیران این استان چیز خاصی در چنته نداشته باشند تا بتوانند در محضر رئیس جمهور ارائه دهند.

باید دید آیا مدیران کهگیلویه و بویراحمدی این بار نیز با ارائه آمارهای سردرگم کننده و جورواجور که در جلسات صدای استاندار را نیز در می آورد می توانند رئیس دولت تدبیر و امید را خوشحال کنند یا حکایت چیز دیگری خواهد شد و تا آن زمان باید همچنان به انتظار نشست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. روزبه گفت:

    اقای روحانی در حوزه های بویر احمد و کهگیلویه ارای کمتری اورد فقط در گچساران بود ک ارای ۲۸۰۰۰رای ب صندوق ها ب نفع رییس جمهور اقای روحانی بود پس قطعا همین عامل میتونه دلخوش چندان و رغ بت امیدوار کننده ای باشد ک ب استان کهگیلویه و بویر احمد بیاید.و عامل دوم تنگ نظری مدیدان استانی ک دوست ندارند ک شخص از سران مملکت ب استان بیاید.چون باعث میشه کار مسوولان دوبرابر بشه..جناب اقای روحانی ما مردم گچساران بی صبرانه منتظر قدوم مبارک حضرت عای هستیم ک ب شهرمان سفر کنید.انشاالله ب امید دیدار رییس جمهور دراینده نزدیک .از مدیر سایت اوای جنوب اقای کاظم پور هم کمال تشکر راداریم.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president