آوای جنوب

تاجگردون : اگر دولت در خصوص کاهش نرخ سود بانکی ابراز ناتوانی کند باید جور آن را بکشد

در کشور ما نیز دولت ابراز تمایل برای این مهم داشته اما هنوز اقدام جدی در این زمینه دیده نشده است

تاجگردوننماینده مردم گچساران در مجلس، با تاکید بر ضرورت همنوایی نرخ سود بانکی با نرخ تورم، گفت: بخش اقتصادی جامعه انتظار تنزل نرخ سود بانکی همسو با نرخ تورم برای رونق کشور را دارد.
آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون ، با تاکید بر ضرورت همنوایی نرخ سود بانکی با نرخ تورم، گفت: کاهش نرخ تورم با روند افزایشی نرخ سود بانکی همخوانی ندارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای کاهش فاصله میان تورم و نرخ سود بانکی باید دولت هزینه های بانکی را جبران کند، افزود: کنترل هزینه های عملیات بانکی و همچنین کاهش هزینه های جاری سیستم بانکی از ملزوماتی است که برای رشد اقتصادی باید مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نرخ کاهنده تورم طبق گزارش های رسمی بانک مرکزی، تصریح کرد: با ادامه روند کاهش نرخ تورم جامعه و بخش اقتصادی انتظار دارد که نرخ سود بانکی تنزل یابد.

روند کاهش نرخ سود بانکی از سوی دولت شروع شده است

تاجگردون با بیان اینکه روند کاهش نرخ سود بانکی از سوی دولت شروع شده است، افزود: این روند کاهشی به دلیل عدم نظارت بر سیستم بانکی به ویژه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری غیر دولتی در گرفتن سپرده هایی با نرخ بالاتر با مشکلاتی مواجه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بانک مرکزی در موضوع نرخ سود بانکی و کاهش آن، گفت: باید برای کاهش نرخ سود بانکی بانک مرکزی از ابزارهای خود استفاده بیشتری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در همه جای دنیا کاهش نرخ تورم همسو با نرخ سود بانکی است، تصریح کرد: در کشور ما نیز دولت ابراز تمایل برای این مهم داشته اما هنوز اقدام جدی در این زمینه دیده نشده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کاهش نرخ سود یکی از نیازهای ضروری تحقق اقتصاد مقاومتی است و اگر دولت در خصوص آن ابراز ناتوانی کند باید جور آن را بکشد./

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president