آوای جنوب

وقتی حسین فخری جای خالی نماینده های آبادان و خرمشهر را پُر می کند/ کلید روحانی هیچ دری را باز نکرد

کلید خانه پدری در خرمشهر هنوز نزد من است البته فکر کنم از نوع کلیدهای رئیس جمهور آقای حسن روحانی است که هیچ دری را باز نکرد

فخریحسین فخری مداح معروف دفاع مقدس گفت: کلید خانه پدری در خرمشهر هنوز نزد من است البته فکر کنم از نوع کلیدهای  رئیس جمهور آقای حسن روحانی است که هیچ دری را باز نکرد.

آوای جنوب؛

صاحب هنجره ای که هنجره و نفسش را وقف امام اهل بیت کرده است در گفتگو با آوای جنوب گفت در مراسم آواهای ماندگار خاطره ای از دوران دفاع مقدس را مطرح کردم اما در بعضی رسانه با بعضی کلمات آن بازی کردند و آن را انتشار دادند .

پایگاه خبری آوای جنوب بر خود وظیفه می داند متن کامل صحبت های حاج حسین فخری را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد .

متن کامل صحبت های حاج حسین فخری:

حسین فخری مداح معروف دفاع مقدس گفت کلید خانه پدری در خرمشهر هنوز نزد من است البته فکر کنم از نوع کلید های رئیس جمهور آقای حسن روحانی است که هیچ دری را باز نکرد.

حسین فخری مداح مطرح سال های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم «آواهای ماندگار دفاع مقدس» در اهواز در پاسخ به سئوال مجری که عنوان کرد «می گویند اولین بار شما نوحه معروف ممد نبودی ببینی … را خوانده اید»، ماجرا چیست؟ اظهار کرد: مهم این است که همه دارند می خوانند ،مهم این نیست که چه کسی آن را اول خوانده است.،مهم این است که همه مردم ایران دارند می خوانند و این شعر روحیات اصلی بچه های جبهه را بیان می کند .« تشویق حضار»

وی در مقابل درخواست مجری برای خواندن نوحه «ممد نبودی ببینی …» برای حاضران نیز گفت: من چون این نوح را برادر عزیزم حاج غلام کویتی پور خوانده است من دوست ندارم بعد از ایشان بخوانم .

فخری با یادآوری خاطرات خود از خرمشهر در دوران دفاع مقدس نیز گفت: یک بار که قصد حضور در خرمشهر را داشتم، پدرم کلید خانه ما در این شهر را به من داد و گفت سری به آن خانه بزنم. من کلید را گرفتم و به سمت خانه حرکت کردم ولی هر چه دنبال خانه گشتم اثری از آن نبود زیرا نیروهای بعثی عراق خانه ما و خانه های همجوار را به تلی از خاک تبدیل کرده بودند

این نوحه سرای مطرح سال های دفاع مقدس بیان کرد: هنوز هم آن کلیدی که پدرم به من داد را نزد خود نگه داشته ام ، البته فکر کنم این کلید از نوع کلیدهای رئیس جمهور آقای حسن روحانی است که هیچ دری را باز نکرد. این حرف با تشویق شدید حضار همراه شد.

فخری بیان کرد: من به همراه خیلی ار رزمنده ها در جنگ حضور داشتیم ولی واقعا همین جا اعلام می کنم منتی بر کسی نداریم و وظیفه ای بود که باید انجام می دادیم. ولی چه شب هایی که دعای کمیل خواندیم و فردای صبح آن دیگر اثری از افرادی که در کنار ما دعا می خواندند نبود و آنها شهید شده بودند.

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که من هر شعری را نمی خواندم و هر شعری را که به دلم می نشست می خواندم و برای خواندن شعرها روی آنها وقت می گذاشتم ، یک شعری را آقای رجایی به من داد ولی نوایآن شعر بعد از ۷ سال برایم آمد که آن شعر را پس از ۷ سال خواندم.

در این مراسم از صادق آهنگران، حسین فخری و غلام کویتی پور به عنوان نوحه سرایان دفاع مقدس تقدیر شد.

و اینجاست که می توان گفت حسین فخری با ذکر خاطره اش هنوز از کمبودهای شهرش غصه ها در دل دارد و شاید بتوان گفت این برای اولین بار است که خاطره های حاج حسین تا عمق دل ها نفوذ می کند، باشد تا تلنگری به نماینده های جنوب باشد

فخری

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بنده خدا گفت:

    ممنونم از شما که واقعیت را نوشتید.
    سپاس.

  2. توشیبای 14 اینچ دهه 60 گفت:

    حاج حسین دل پر دردی داره . خدا حفطش کنه برای ما جوانهای
    دهه ۶۰

  3. امیر سهیلی قربان گفت:

    حاج حسین عزیز خداکنه عمر هزار ساله بکنی

  4. امیر سهیلی قربان گفت:

    حاج حسین عزیز خداکنه عمر هزارساله بکنی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president