آوای جنوب

آیا بانوان گچسارانی برای تشویق تیم نفت می توانند به ورزشگاه بیایند؟

حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی برای دیدن مسابقات آقایان یکی از مسایل همیشه بحث‌برانگیز در سال‌های اخیر بوده، هرچند

حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی برای دیدن مسابقات آقایان یکی از مسایل همیشه بحث‌برانگیز در سال‌های اخیر بوده، هرچند در بعضی رشته‌ها مانند والیبال ، هندبال و بسکتبال در دهه ۸۰، زنان تماشاگر در مسابقات داخلی و بین‌المللی مشکلی برای ورود نداشتند.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری

پیش از این بحث هایی پیرامون حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال نیز مطرح شده بود. بسیاری از زنان کشورمان بارها تمایل خود را برای حضور در ورزشگاه های فوتبال نشان دادند حتی تلاش هایی نیز از جانب دولت محمود احمدی نژاد برای رفع این ممنوعیت صورت گرفت که به به جایی نرسید.

حضور بانوان تهرانی در مسابقه کفش ملی تهران و نفت گچساران
به گزارش آوای جنوب:در ادامه رقابت های لیگ برتر هندبال و در دور نیمه نهایی جدال سخت و نفس گیر نفتی های گچساران و کفش ملی هر چند به سود تیم میزبان به پایان رسید اما حضور بانوان در ورزشگاه تهران را نمی توان نادیده گرفت.بی شک حضور بانوان گچسارانی نیز در سالن برگزاری رقابت ها شور و شعفی خاص به مسابقه می دهد. خانم ها از صمیم قلب تیم مورد علاقه خود را تشویق می کنند و جذابیت بیشتری به یک مسابقه می دهند واین می تواند انگیزه های این تیم نفتی را بالا ببرد .

روز گذشته دو تیم هندبال نفت و گاز گچساران و کفش ملی تهران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳۳بر ۲۷ به سود کفش ملی در تهران به پایان رسید.
حال تیم هندبال نفت و گاز گچساران نیز که در این فصل جایگاه خود را در صدر جدول این رقابت ها تثبیت کرده بود این هفته در گچساران به مصاف کفش ملی خواهد رفت تا با استفاده از امتیاز میزبانی برنده این دیدار باشد.

بازیکنان متعصب و پرتلاش نفت و گاز گچساران در این فصل با همه مشکلات مالی که گریبانگیر تیم های نفتی شده بود توانستند فراتر از انتظار علاقمندان ظاهرشوند.
مدیران ورزشی شهرستان و استان می توانند همچون رقیب تهرانی نفت با استقبال از حضور بانوان و خانواده های ورزشی برای تشویق تیم هندبال گچساران باعث ایجاد انگیزه در بین بازیکنان نفت گچساران شوند.
خانم م . ر ؛در گفتگو با آوای جنوب می گوید : به نظر من هیچ مشکلی بابت حضور بانوان در سالن های ورزشی وجود ندارد. من در سالهای گذشته بارها به تماشای یک مسابقه هندبال و یا والیبال نشسته ام و خانم های زیادی را هم دیده ام که به تماشای یک مسابقه نشسته اند و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است. این خانم ادامه می دهد ؛ حتی حضور بانوان باعث می شد آقایان هم در شعارهای خود دقت کنند.
یکی دیگر از بانوان گچسارانی نیز در این باره می گوید : با توجه به اینکه بانوان گچسارارنی خود از مقام آوران کشوری هندبال هستند حضور خانواداگی در سالن برگزاری مسابقات خود جذابیتی ایجاد می کند و جو حاکم نیز با نشاط می گردد .
خانم نسرین .ک در ادامه گفت: می گویند حضور بانوان در ورزشگاه باعث می شود تماشاگران مرد رفتارهایی غیرمعمول از خود نشان بدهند اما به نظر من برعکس است. با توجه به کوچک بودن شهر گچساران و ارتباطات قدیمی خانواده ها حضور خانم ها به همراه خانواده و فرزندانشان در سالن برگزاری مسابقات باعث می شود تماشاگران مرد نیز به تشویق تیم خود بپردازند.

یک از مربیان ورزشی نیز به آوای جنوب گفت : با توجه به نبود امکانات تفریحی برای دختران گچسارانی در شهر انتظار می رود در صورت دادن مجوز برای حضور خانم ها در سالن بانوان نیز در هنگام ورود به سالن شئونات اسلامی را رعایت کنند تا دیگر هیچ مقام مسئولی با حضور آنها در سالن های ورزشی مخالفت نکند.

خانم ا .ب ادامه داد : حضور بانوان در ورزشگاه ها باعث می شود آقایان حاضر در سالن مسائلی را رعایت کنند تا بدین ترتیب فرهنگ ورزش بالاتر برود. غیبت بانوان در سالن های ورزشی بیشتر از آن که به خودشان ضربه بزند به ضرر جامعه ورزش خواهد بود.
در انتظار روز به یادماندنی
و اما تیم هندبال نفت و گاز گچساران در بازی بعدی خود از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت میزبان کفش ملی تهران در سالن پدخندق است.
حال توجه به حضور بانوان تهرانی در مسابقه روز گذشته نفت گچساران و کفش ملی از مسولین و مدیران ورزشی گچساران انتظار دارد تدبیری اندیشیده شود تا در روز چهارشنبه بانوان گچسارانی نیز برای تشویق تیم هندبال نفت و گاز گچساران به ورزشگاه بیایند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president