آوای جنوب

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان: محکومین فتنه ۸۸ و زندانیان سیاسی اجازه ورود به دانشگاه را ندارند

برخی از تشکل های دانشجویی از چهره های محکوم فتنه ۸۸ و یا افرادی که سابقه زندانی سیاسی داشته اند دعوت می کنند که دانشگاه را به حاشیه می کشاند

فتنهمسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان، به لزوم پاسخگو بودن مسئولان برای اجرای کنسرت اشاره کرد و گفت: محکومین فتنه ۸۸ اجازه ورود به دانشگاه ها را ندارند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام قاسم مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به برنامه های شاخص دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان پرداخت و گفت: اعتکاف دانشجویی امسال در ۵ پایگاه در شهر یاسوج و یک پایگاه در گچساران برگزار شد که با حضور بیش از ۶۰۰ دانشجو برگزار شد.

وی مساجد دانشگاه یاسوج، دانشگاه آزاد یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی، مسجد امام حسن عسگری (ع) و امام حسین (ع) یاسوج را از جمله مراکز برپایی مراسم اعتکاف دانشجویی دانست و گفت: دانشگاه آزاد گچساران نیز میزبان دانشجویان معتکف این شهرستان بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به وعده برخی از مسئولان دانشگاهی به دانشجویان معتکف اشاره کرد و گفت: رئیس دانشگاه یاسوج به دانشجویان این دانشگاه قول داد تا به قید قرعه از بین معتکفین ۴ نفر را به سفر عتبات عالیات اعزام کند.

وی افزود: هفته آینده نیز مراسم قرعی کشی از بین دانشجویان معتکف را به منظور تعیین سهمیه اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس یا قم برگزار می کنیم.

مقدم، فعال کردن کمیته جذب اساتید معارف را یکی از برنامه های مهم دفتر نهاد دانست و گفت: پیش از این کار جذب اساتید و اعضای هیأت علمی گروه معارف در قم برگزار می شد که برای سهولت کار آن را در دانشگاه یاسوج انجام داده و نتیجه را به قم اعلام می داریم.

وی از جذب ۴ عضو جدید هیأت علمی برای گروه معارف دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد یاسوج خبر داد و گفت: در همه استان ها، مدرسان معارف با مجوز مشغول به تدریس هستند اما دراستان ما عده ای بدون مجوز در حال تدریس در گروه معارف هستند که در حال تشکیل پرونده برای برگزاری آزمون و کسب مجوز برای واجدین شرایط هستیم.

اجرای کنسرت در دانشگاه جایز نیست

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج، اجرای کنسرت در دانشگاه را جایز ندانست و گفت: اجرای کنسرت در دانشگاه جایز نیست ولی اگر جشن و مراسمی برگزار می شود و در کنار این مراسم برنامه موسیقی اجرا می شود، شامل کنسرت نمی گردد.

وی افزود: اما اگر کسی و یا گروهی را از بیرون دعوت می کنید باید مراقب باشید و برنامه را مدیریت کنید تا روال برنامه از دست خارج نشود و برنامه به حال خود رها نگردد.

قاسم مقدم ادامه داد: دوستان مسئول و کسانی که مجوز برنامه ها را صادر می کنند، باید برنامه را مدیریت کنند و نگذارند کار به اینجاها کشیده شود.

وی تصریح کرد: مسئولان حاضر در جلسه بیایند و پاسخگوی این اتفاق باشند.

مقدم، در ادامه به تشکیل هیأت دانشجویی محبین اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: این هیأت به منظور انسجام در فعالیت های مذهیس و فرهنگی در ایام الله ها و مناسبت ها تشکیل شد که در برخی از برنامه های محرم و دهه فاطمیه تا ۱۳۰۰ نفر نیز استقبال کرده بودند.

وی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان را یکی از کارهای موفق سال گذشته دانست و گفت: تا کنون بیش از ۱۵۰ دانشجو در این حوزه ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می باشند که شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه های استان می شوند.

مقدم زمان برگزاری کلاس های حوزه اسلامی دانشگاهیان استان را عصر چهارشنبه و صبح پنج شنبه عنوان کرد و گفت: دانشجویان در هر ترم ۱۰ واحد درسی اخذ می کنند که تا سه سال ادامه دارد و می توانند از تبدیل و تطبیق این واحد در داواحد های عمومی دانشگاه و یا در حوزه علمیه استفاده کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج کرسی های نظریه پردازی اساتید را یکی دیگر از برنامه های سال جاری دانشگاه ها دانست و گفت: در دانشگاه یاسوج از اردی بهشت ماه این کرسی ها با حضور اساتید آغاز می شوند که به سه صورت مناظره، عرضه و نقد ایده های علمی و کرسی های مسأله محور برگزار می شوند که دارای امتیاز هایی از سوی مسئولان هر دانشگاه نیز می باشند.

وی افزود: کرسی های نظریه پردازی نظریه مازلو و نقد و نظر کرسی های نظریه پردازی تا آخر اردی بهشت ماه در دانشگاه یاسوج برگزار می شوند.

مقدم به استقبال مسئولان دانشگاهی از کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: برخی از تشکل های دانشجویی از چهره های محکوم فتنه ۸۸ و یا افرادی که سابقه زندانی سیاسی داشته اند دعوت می کنند که دانشگاه را به حاشیه می کشاند و مسئولان و رئوسای دانشگاه ها اجازه حضور این افراد در دانشگاه ها را نمی دهند.

وی افزود: دانشگاه از همه چهره های علمی که باری ارائه مباحث علمی در دانشگاه حضور پیدا می کنند استقبال می کند ولی اجازه نمی دهد دانشگاه باشگاه سیاسی عده ای خاص شود و از بیرون هدایت شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president