آوای جنوب

مصرف لبنیات سنتی موجب بیماری‌های عفونی می‌شود

ماستمدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عرضه شیر و لبنیات سنتی ممنوع است، گفت: با توجه با گرم شدن هوا مصرف شیر و لبنیات سنتی و غیر بهداشتی موجب ابتلا به بیماری‌های عفونی و اسهال می‌شود.

آوای جنوب؛

عبدالله بهمنش ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با اشاره به جمع‌آوری ۱۸۰ کشتارگاه غیرمجاز در شهر یاسوج اظهار کرد: فروش و عرضه مرغ زنده در حاشیه شهرها موجب ابتلای افراد به بیماری می‌شود که در راستای جلوگیری از انتقال بیماری میان انسان و دام کشتارگاه‌های غیر مجاز در حاشیه شهر یاسوج جمع‌آوری شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دامپزشکی برای جمع‌آوری کشتارگاهای دشت‌روم شهرستان بویراحمد با مشکلاتی مواجه است که ۶ واحد در این منطقه پلمب شد و ۱۶ واحد دیگر در دست اقدام است.

وی گفت: کار جمع‌آوری مراکز غیرمجاز در شهر یاسوج و شهر گچساران به خوبی انجام شده، اما برای جمع‌آوری این مراکز در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه با مشکلاتی مواجه هستیم.

این مسئول مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک میان انسان و دام و نظارت بر بازار را از وظایف دامپزشکی استان دانست و تصریح کرد: عرضه شیرخام و لبنیات سنتی غیرمجاز ممنوع است اما در شهر یاسوج شیر به صورت سنتی و غیربهداشتی عرضه می‌شود.

بهمنش تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا مصرف شیر و لبنیات سنتی و غیر پاستوریزه موجب ابتلا افراد به بیماری‌های عفونی و اسهال می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president