آوای جنوب

کشف لاشه بز وحشی آبستن در کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از پیدا شدن لاشه یک راس بز وحشی آبستن در منطقه حفاظت شده دنای غربی این استان خبر داد.

آوای جنوب؛

اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از روز دوشنبه خبرهایی پیرامون حضور دو شکارچی غیرمجاز در محدوده منطقه حفاظت شده دنای غربی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان رسید.
وی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست، از روز دوشنبه جستجو برای یافتن شکارچیان را آغاز کردند که در ساعت ۲ بامداد امروز موفق به کشف لاشه این بز کوهی آبستن در حوالی جاده گردنه بیژن شدند.
هاشمی با بیان اینکه این بز کوهی آبستن دو بزغاله در شکم داشت افزود: عملیات شناسایی شکارچیان غیرقانونی آغاز شده است.
وی عنوان کرد: در همین راستا صورتجلسه کشف و ضبط لاشه و تخلف شکارچیان تنظیم و برای تکمیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی آماده است.
منطقه حفاظت شده دنای غربی به مساحت ۹۳ هزار و ۸۲۱ هکتار در شمال شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد در امتداد رشته کوههای زاگرس قرار دارد.
به گفته کارشناسان، حیات جانوری دنای غربی در نوع خود غنی و بی نظیر است به نحوی که تعداد گونه های پستاندار آن ۲۴ گونه ، پرندگان ۸۵ گونه و خزندگان۳۹ گونه شمارش شده است.
شمار گونه های گیاهی منطقه حفاظت شده دنای غربی به یک هزار و ۲۰۰ گونه می رسد .

۶۱۱۰

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کورش گفت:

    مردم گرسنه وفقیر وبیکارند چه خاکی توسر خودشان بکنند. چرا.روزی اقای نوبخت ویکی ازمعاونا وزیر اومدند سیسخت گوشت اهو وبزکوهی کباب میل کردند البته طبق.شنیده ها

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president