آوای جنوب

یادواره شهدای پرواز ویژه دانش آموزان در گچساران برگزار شد+تصاویر

۸۲۰۳۰۱۴۵-۷۰۶۴۲۰۶۶یادواره شهدای پرواز ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن پد خندق گچساران برگزار شد.

آوای جنوب؛

مدیر آموزش و پرورش گچساران در این آیین افزود : این یادواره با هدف تشویق دانش آموزان برای حضور در حوزه علم و فناوری و در قالب یادواره شهدای پرواز و در زمینه ساخت و پرواز یک نوع گلایدر برگزار می شود .
ظهیرالدین پورالحسینی با بیان اینکه در این یادواره در دو بخش مختلف بین دانش آموزان پسر و دختر مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان گچساران مسابقه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۴۴ دانش آموز در مسابقه شرکت و در پایان نفرات برتر معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
پورالحسینی بیان کرد: آشنایی با موضوع پرواز، شناسایی و کشف استعدادهای برتر، ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و بهره گیری از توانمندی ها و افزایش خلاقیت در آنها از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.
وی تصریح کرد: گرامی داشت یاد و خاطره شهید ابراهیم امید بخش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.
وی در زمینه بخش گلایدر بیان کرد: گلایدر نمونه کوچک شده یک هواپیما است که موتور ندارد در این بخش علاوه بر نحوه طراحی و ساخت، افراد باید بتوانند گلایدرهای بدون موتور را با دست پرتاب کرده و به پرواز درآورند.
فرماندار گچساران در این آیین ضمن گرامیداشت شهدای پرواز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران اسلامی یکی از کشورهای در حال توسعه در حوزه علم و فناوری شناخته شده است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: اگر می خواهیم روحیه ایثار و شهادت طلبی و فرهنگ ایثار در کشور ماندگار شود، برگزاری یادواره ها بهترین اقدام است و از این طریق می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده جامعه انتقال داد.
وی ابراز کرد: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت و از خود گذشتگی شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس است.
در این یادواره یک روزه از هر مقطع تحصیلی سه نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه می‌یابند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president