آوای جنوب

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل ۴۰ درصد مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد

خبرفوریمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل ۴۰ درصد مرگ و میرها در استان کهگیلویه و بویر احمد است.

آوای جنوب

پرویز یزدان‌پناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل اصلی مرگ و میر در بین مردم استان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از عوامل عمده مرگ و میر در استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های قلبی است، افزود: شاید بتوان گفت بیماری‌های قلبی و عروقی نیز مانند سرطان‌ها از عوامل عمده و شایع مرگ و میر افراد در کشور و به خصوص این استان است.

معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فشار خون، بی‌نظمی در ریتم قلب، اختلال در عملکرد قلب، سکته‌های قلبی و مغزی، عوامل مادرزادی و مشکلات دریچه‌های قلب را از جمله عوامل مهم در ایجاد سکته‌های قلبی عنوان کرد.

یزدان‌پناه یادآور شد: هر چند برخی از سکته‌های قلبی با وجود همه امکانات و تجهیزات باز هم خطرآفرین و مشکل‌زا هستند اما وجود تجهیزات و امکانات پزشکی لازم در بیمارستان‌ها باعث می‌شود بیماری که دچار چنین مشکلی است سریع‌تر مورد درمان قرار گیرد.

وی وجود مرکز تشخیص و درمان سکته‌های قلبی در بیمارستان‌ها را از جمله ضروریات پزشکی استان عنوان کرد و گفت: اگر امکانات کافی در بیمارستان‌ها وجود داشته باشد بیمار تحت درمان قرار گرفته و مشکلات خطرناک مهار می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اذعان کرد: تاکنون تعداد زیادی از مردم از اجرای این طرح رضایت داشته و بسیاری از هزینه‌های آنان کم شده است.

یزدان‌پناه راه‌اندازی مرکز تشخیص سکته‌های قلبی را نیز از جمله اهداف طرح تحول سلامت دانست و بیان داشت: درصدد هستیم با همکاری وزارت بهداشت تجهیزات مورد نیاز مرکز جامع تشخیص و درمان سکته‌های قلبی را در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص عملکرد این مرکز گفت: اگر چنین مرکزی راه‌اندازی شود بیمار قلبی در عرض نیم ساعت به اتاق مخصوص منتقل شده و طی نیم تا یک ساعت اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشد انجام خواهد گرفت.

معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از آخرین داروهای روز دنیا مانند (آر.تی.پی.ای) در این مرکز استفاده کنیم، تصریح کرد: با کمک این دارو می‌توان از فوت بیمار جلوگیری کرده و احتمال بازگشت وی به حیات را بالا ببریم.

یزدان‌پناه گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم سلامت افراد را ارتقاء داده و جهت خدمت به هم استانی‌های خود گامی موثر و ارزنده برداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president