آوای جنوب

انتقاد فرزند سردار شهید جلیل از تغییر نام ورزشگاه شهید فتاحی یاسوج

در دیدار فرمانده سپاه فتح با خانواده شهید جلیل، فرزند سردار شهید جلیل از تغییر نام ورزشگاه شهید فتاحی یاسوج انتقاد کرد.

آوای جنوب؛

سردار یدالله بوعلی عصر امروز در دیدار با خانواده سردار رشید اسلام شهید قربانعلی جلیل اظهار کرد: هر آنچه که از عظمت و سربلندی در نظام جمهوری اسلامی داریم به واسطه ایثارگری جوانان ایران اسلامی در مقاطع گوناگون از جمله در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان جایگاه والای شهیدان و به‌خصوص شهید قربانعلی جلیل و شخصیت علمی آن شهید والامقام ضمن تحسین فرزند شهید جلیل که مدارج پزشکی را طی نموده بیان کرد: هنگامی که می‌بینیم فرزندان شهید به مراتب و مدارج علمی رسیده‌اند، احساس شعف و غرور می‌کنیم.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: این توفیق را داشتم که در کنار این شهدای عزیز در جنگ حضور داشته باشم و از نزدیک در کنار این ستارگان جاودان و درخشان بوده‌ام و دیده‌ام که با چه نیت و هدف مقدسی به جنگ آمده‌اند.

بوعلی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و از نیت جوانان سخن به میان آورد و گفت: زمانی که در جبهه‌ها بودیم اطلاعی از حقوق و مزایا نداشتیم و بعد از اطلاع نیز خجالت می‌کشیدیم در این خصوص صحبت کنیم.

وی افزود: همه می‌دانند و واقف هستند که شهدا با خدا معامله کرده‌اند زیرا شهید دارای جایگاه بسیار والایی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این جایگاه را متزلزل کرده و تنزل دهد چون جایگاه شهدا مربوط به من و شما و امثال ما نیست.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: خداوند است که ضامن شهید است و هیچ کسی قادر نخواهد بود که شأن مقدس شهید را بالا و پایین کند چون شأن شهید در محضر خدا محفوظ است.

بوعلی خاطرنشان کرد: قطعا کسانی که برخی حرف‌ها را نسبت به شهید و خانواده شهدا روا می‌دارند، هنوز شهید را باور نکرده‌اند.

در ادامه فرزند شهید جلیل اظهار کرد: ما شجاعت و رشادت و آرزوی شهادت را از پدرانمان به ارث برده‌ایم و فرزندان شهدا هر کجا لازم که باشد با تاسی از پدران برای دفاع از انقلاب جان ناقابل خود را فدا می‌کنند.

وی با گلایه از تعویض نام ورزشگاه ۵۱ هزار نفری شهید فتاحی به اسم ورزشگاه آزادی یاسوج، گفت: مطمئن باشید همان سناریویی که برای تعویض نام ورزشگاه شهید فتاحی پیاده شد، برای تعویض نام بیمارستان شهید جلیل هم پیاده خواهد شد.

فرزند شهید جلیل گفت: کما اینکه در حال حاضر در رسانه‌های استان می‌بینیم که مسئولان از این بیمارستان به جای بیمارستان شهید جلیل به اسم بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج نام می‌برند.

وی در ادامه گفت: برخی کارها، بی‌توجهی و دهن‌کجی به نام شهدا پشت پا زدن به ارزش‌های جامعه است.

این فرزند شهید با بیان اینکه نباید مدام از زبان مسئولان در خصوص اشتغال فرزندان شهدا سخن گفته شود، اظهار کرد: این در حالی است که بسیاری از فرزندان شهدا با مدارک عالیه، بیکار هستند.

فرزند شهید جلیل تصریح کرد: شهدا به دنبال دنیاطلبی و پست و مقام نبودند چیزی که در هنگامه کنونی بسیاری از چشم‌ها و گوش و زبان‌ها را بسته است.

همسر شهید جلیل نیز در ادامه، گفت: آن روزی که همسر من و دیگر شهدا عاشقانه و عاقلانه از مهمترین دانشگاه‌های جهان و کشور به جبهه رفتند از روی بصیرت و آگاهی بود که باید جوانان امروز نیز بصیرت خود را حفظ کنند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    ین بیمارستان با این نام به خدا قسم فقط حق ناس هستش و بس . این بیمارستان در زمین غصبی هستش . بروید وپیشنه آن را در بیاورد . خواهشا از نام بیمارستان در حال ساخت یاسوج نام ببرید سایت محترم و خوب .

  2. ناشناس گفت:

    بفرمایید در کدوم دانشگاه فارغالتحصیل شدن.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president