آوای جنوب

اعلام نظر شورای نگهبان تا پایان وقت اداری امروز

آخرین اخبار رد و تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس دهم

خبر انتخاباتتکلیف تایید و رد صلاحیت شدن کاندیداهای مجلس دهم امروز مشخص می‌شود. در فاصله ۴۱ روز به برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه امسال یکی از مراحل مهم اجرایی انتخابات امروز به سرانجام می‌رسد و شورای نگهبان در خصوص بیش از دوازده هزار نفری که برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند اعلام نظر خواهد کرد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب، پس از بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداها در هیات‌های اجرایی حالا همه منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص وضعیت کاندیداها هستند. اینطور که دکتر سیامک ره‌پیک، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرده تا پایان وقت اداری امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد و دلالیل رد صلاحیت شدن کاندیداها به انها اعلام می‌شود.

سیامک ره‌پیک در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس افزود: بعد از بررسی‌هایی که در هیئت اجرایی صورت گرفت، فرصتی برای اعتراض به آراء هیئت های اجرایی بود؛‌ در این فاصله هیئت های نظارت استانی پرونده‌های داوطلبان اعم از کسانی که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند یا غیر آنها را بررسی کردند. طبق قانون، هیئت های نظارت استانی ضمن اینکه پرونده های داوطلبان را بررسی و اعلام نظر می کنند باید نظر هیئت مرکزی را هم کسب کنند. این کار در حال انجام شدن است و امیدواریم در مهلت مقرر باقیمانده تمام پرونده های مربوط به داوطلبان، چه کسانی که در مراحل قبلی رد صلاحیت شدند و چه کسانی که به شکل دیگری پرونده‌شان بررسی شده است، مورد بررسی قرار گیرد و نتایج اعلام شود. بر اساس زمان بندی قانونی، انتهای روز ۲۶ دی باید بتوانیم نتایج را اعلام کنیم که امیدواریم در موعد مقرر این کار انجام شود.

اگرچه از هفته گذشته گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص آمار رد و تایید صلاحیت‌های احتمالی مجلس دهم وجود داشت اما با نزدیک شدن به روز نهایی اعلام رای شورای نگهبان و از عصر روز گذشته گمانه‌زنی‌ها شدت بیشتری گرفته و حتی در این میان لیست‌های مختلفی هم ارائه شده که بعضا مربوط به انتخابات مجلس هفتم و یا هشتم می‌باشند که به اشتباه و به عنوان لیست‌های مجلس دهم دست به دست می‌گردند. در این میان البته اصلاح‌طلبان هم که سابقه بیشتری در رد صلاحیت کاندیداعای خود دارند با شور و حرارت بیشتر و البته اخبار درست و غلط بیشتری انتخابات را پیگیری می‌کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president