آوای جنوب

۶۱ زندانی جرائم غیرعمد در گچساران چشم انتظار کمک خیرین

نارکیرئیس اداره زندان گچساران گفت: ۶۱ زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان چشم انتظار کمک خیرین جهت رهایی از بند زندان هستند.

آوای جنوب؛

افشین نارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با اشاره به اهمیت کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد همانند جذب کمک‌های خیرین حوزه سلامت، اظهار کرد: تصور اشتباه بسیاری از مردم مبنی‌بر اینکه همه زندانیان به علت جرائم مهم و سلب آرامش جامعه روانه زندان شده‌اند را باید تغییر داد.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص نحوه زندانی شدن و اعمال قانون برای مددجویان جرائم غیرعمد، افزود: همه افراد و آحاد جامعه نسبت به یکدیگر مسئولیت اجتماعی دارند.

رئیس اداره زندان گچساران تصریح کرد: مشارکت مردم و خیرین با ستاد دیه در راستای آزادسازی زندانی جرائم غیرعمد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیاری ضروری است.

نارکی تلاش در راستای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد را اقدامی خداپسندانه خواند و گفت: گام برداشت در این راستا علاوه‌بر رضایت پروردگار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم باید به زندانیان آزادشده جرائم غیرعمد همانند دیگر اقشار جامعه نگاه کنند، بر ضرورت ترویج این امر به صورت همه‌جانبه در جامعه تاکید کرد.

وی فراهم ساختن زمینه ورود زندانیان آزادشده جرائم غیرعمد به محیط‌های کاری و اشتغال را وظیفه مهم مسئولان و متولیان اشتغال دانست و گفت: مسئولان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید در راستای ایجاد اشتغال برای این قشر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا این افراد با آرامش روحی و روانی مطلوب به زندگی خود ادامه دهند.

رئیس اداره زندان گچساران در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های مجدانه ستاد دیه و حمایت خیرین به علت فراهم ساختن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان، اذعان کرد: طی یک سال اخیر ۱۴۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد با حمایت خیرین و ستاد دیه در این شهرستان آزاد شده‌اند.

نارکی عدم توانایی در پرداخت دیه یا مهریه را مهم‌ترین علت زندانی شدن بسیاری از این افراد دانست و اظهار داشت: این تعداد زندانی پس از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال با کمک ستاد دیه و خیرین به آغوش خانواده‌های خود برگشتند.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از سوی خیرین گچسارانی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرمالی جمع‌آورری و اهدا شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز از سوی ستاد دیه کمک شده است.

این مقام مسئول در ادامه خواستار حمایت و حضور توانمندان مالی در این امر خداپسندانه شد و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۱ زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار حمایت برای رهایی از بند زندان هستند.

رئیس اداره زندان گچساران در ادامه سخنان خود گریزی به مشکلات زندان گچساران زد و گفت: وجود زندان این شهرستان در مرکز شهر معضل بزرگی برای این شهر شده است.

نارکی با اشاره به اینکه زندان کنونی گچساران در مرکز شهر واقع شده است، بیان کرد: جابه جایی این زندان که در حال حاضر معضل مهمی برای مردم این شهر شده است، ضروری است.

این مقام مسئول به تهیه زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در محلی مناسب از این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: جهت انتقال این زندان و رفع مشکلات ناشی از وجود آن در مرکز شهر به همکاری و همیاری همه مسئولان نیاز است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president