آوای جنوب

رئیس اوقاف گچساران:

۴۰ درصد مساجد و حسینیه‌های گچساران فرسوده هستند

بهمنی اوقافرئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ۴۰ درصد مساجد و حسینیه‌های این شهرستان قدیمی و فرسوده هستند.

آوای جنوب؛

فرزین بهمنی‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گچساران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۲۷ مسجد و حسینیه در شهرستان گچساران و روستاهای حومه وجود دارد.

وی بیان کرد: از ۱۲۷ مسجد و حسینیه در گچساران تعداد ۱۰۳ مسجد در روستاها و تعداد ۲۴ مسجد در سطح شهرستان و محلات وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به اینکه اکنون ساختمان حدود ۴۰ درصد از مساجد و حسینیه‌ها در گچساران قدیمی و فرسوده است، افزود: بیش از ۵۰ مسجد و حسینیه در این شهر در حال حاضر ساختمان قدیمی و فرسوده‌ای دارند.

بهمنی‌آزاد بر تعمیر، مرمت و بهسازی مساجد و حسینیه‌های شهرستان تأکید کرد و گفت: بهسازی مساجد و حسینیه‌ها در این شهر نیازمند تأمین اعتبار لازم و کمک خیران است.

وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر کار مرمت و بهسازی تعدادی از مساجد و حسینیه‌ها با کمک اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه و نذورات مردمی در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عنوان کرد: امسال ۴ میلیارد ریال اعتبار به بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه‌های شهرستان اختصاص داده شده که این اعتبار ناچیزی است.

بهمنی‌آزاد ابراز کرد: مرمت و بهسازی مساجد و حسینیه‌های قدیمی و فرسوده در گچساران در گرو تأمین اعتبار کافی بوده که انتظار داریم مسئولان توجه ویژه‌ای به مشکلات و کمبودهای مساجد و حسینیه‌ها داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president