آوای جنوب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۴۰ درصد جویندگان کار در کهگیلویه و بویراحمد فاقد هرگونه مهارت هستند

مظاهریمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ درصد جویندگان کار در کهگیلویه و بویراحمد فاقد هرگونه مهارت هستند.

آوای جنوب؛

صابر مظاهری ظهر امروز در کارگروه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آماری از میزان جمعیت استان براساس سرشماری سال ۹۰ پرداخت و اظهار کرد: براساس سرشماری انجام شده جمعیت استان ۶۹۲ هزار نفر عنوان شد که براساس این آمار بیشترین نرخ بیکاری در سال ۹۰ مختص شهرستان دنا با ۱۲٫۷ جمعیت بیکار و گچساران ۲۹٫۹ می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بیکاری استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۴٫۸ است و استان رتبه ۲۷ کشور را به دلیل میزان ایجاد اشتغال‌زائی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: سهمیه اشتغال‌زائی امسال دولت مشخص نشده اما نگاه و سیاست دولت اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است که برای سال جاری ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص داده است که این مبلغ به استان اعلام و ما هم به بانک‌های ملی و ملت اعلام کردیم و بانک‌ها متعهد به پیگیری این رقم برای مشاغل خانگی شدند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: اعطای تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی یکی دیگر از اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال است که در همین خصوص سازمان‌های صنعت و معدن، جهادکشاورزی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و طرح‌های خود را به این صندوق اعلام کردند و تسهیلات برخی از این طرح‌ها پرداخت و برخی دیگر هنوز پرداخت نشده است.

مظاهری به فرصت‌های شغلی فراهم شده در استان ظرف سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سه سال اخیر برای ۵ هزار و ۴۶۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۱نفر از طریق بخش خصوصی، ایجاد کارگاه جدید و … جذب بازار کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر جوینده کار در استان هستند که از این تعداد بالغ بر ۶ هزار نفر یعنی معادل ۴۷ درصد افراد جوینده کار فاقد مهارت هستند که اداره کل فنی و حرفه‌ای در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

وی به سن بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین جمعیت بیکار استان بین رده‌سنی ۲۵ تا ۳۵ سال و دارای مدرک لیسانس است، ضمن اینکه ۲۷۹ هزار و ۳۳ نفر مستمری‌بگیر و بیمه شده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

این مسئول در پایان از تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های استان در کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۶٫۵ به ۱۴٫۸ تقدیر کرد و افزود: تلاش‌های بانک‌ها علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات فراوان اعتباری خود بوده است و امیدواریم بانک‌ها و دستگاه‌های در سال جاری هم اقدامات لازم را برای کاهش نرخ بیکاری انجام دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باشت گفت:

    نه خودت مهارت داری که رفتی اونجا نشسته ای فقط یک پست اشغال کرده ای

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president