آوای جنوب

مدیر امور فنی نفت و گاز گچساران:

۱۰۰ درصد برنامه‌های تولید شرکت نفت گچساران در سال ۹۳ محقق شد

نفتمدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از تحقق صد در صدی برنامه های تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد.

آوای جنوب؛

به گزارش روابط عمومی نفت گچساران احمد پورهادی اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برای امسال برنامه های متعددی در زمینه تثبیت برداشت از مخازن و افزایش تولید دارد.

وی با اشاره به پراکندگی تاسیسات در این شرکت که شامل ۳۶ واحد بزرگ، بیش از ۷۶۰ حلقه چاه، ۶۷۰۰ کیلومتر شبکه خطوط لوله و بیش از ۱۰۰ مجموعه سرچاهی است، افزود: با توجه به این پراکندگی، تولید از چاه های واقع در حوزه عملیاتی این شرکت با کمک گاز احیا انجام می‌شود.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تاکید بر اهمیت استراتژیک تلمبه خانه گوره، گفت: نفت تولید شده در مناطق نفت‌خیز جنوب با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه‌ها هدایت می‌شود، که راهبری تمام این مراحل و نیز تعمیر و نگهداری این تاسیسات به عهده شرکت بهره‌برداری گچساران است.

پورهادی عنوان کرد: در مجتمع گاز مایع ۹۰۰، در فرآیندهای انجام شده نفتای تولیدی که بیش از ۱۵ هزار بشکه در روز است به پتروشیمی بوعلی منتقل و گاز خشک حاصله نیز برای بهبود فشار مخزن نفتی در دو مخزن گچساران و بی بی حکیمه تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گچساران و بی بی حکیمه نیز گازهای همراه نفت در مراحل مختلف جدا سازی شده و پس از افزایش فشار و فرآیند مایع‌گیری در دو مجتمع گاز مایع ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰، مایعات گازی حاصله به پتروشیمی بندر امام ارسال و گاز خشک آن همراه با گاز گنبدی پازنان به دو میدان گچساران و بی بی حکیمه تزریق میشود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های بهره بردار تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که مسئولیت تولید نفت و گاز از میادین گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ سفید، پازنان، منصور آباد، نرگسی و کیلور کریم را عهده‌دار است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president