آوای جنوب

رییس پلیس راهورکهگیلویه وبویراحمد

یاسوج فاقد یک گذرگاه عابر پیاده و سرعت گیر مناسب است

ملکیرییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همراهی و همکاری بین بخشی و انجام صحیح و بموقع وظایف دستگاه های عضو شورای ترافیک تاکید کرد و گفت: یاسوج به عنوان مرکز این استان حتی فاقد یک گذرگاه عابر پیاده و یا سرعت گیر مناسب است.

آوای جنوب؛

سرهنگ ابوالحسن ملکی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این در حالی است وجود چنین زیرساخت های اولیه حق طبیعی هر شهروندی است.

وی بیان کرد: البته سرعت گیرها و نیز پیاده روی هایی در شهر ایجاد شده اما هیچ کدام از آنها مطابق با استانداردهای لازم ترافیکی نیست.

سرهنگ ملکی افزود: مصوبات زیادی در این راستا از سال های گذشته در شورای ترافیک استان نیز مصوب شده اما هنوز به مرحله اجرا و عملیاتی نرسیده اند.

وی گفت: در حالی که با اجرایی شدن این مصوبات بسیاری از مشکلات و گره های ترافیکی در شهر یاسوج نیز مرتفع خواهد شد.

سرهنگ ملکی ضعف فرهنگ و نبود زیرساخت ها در حوزه ترافیک شهری در شهرهای مختلف استان بویژه مرکز استان را یادآور شد و گفت: رفع این مشکل همکاری و تعامل بیش از پیش بین بخشی و دستگاه های عضو شورای ترافیک را می طلبد.

رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با وجود آنکه بسیاری از دستگاه های فرهنگی اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی و شهرداری ها باید در ایجاد فرهنگ ترافیکی نقش ایفا کنند اما تنها رسانه ها و صدا و سیما در این زمینه تلاش می کنند.

وی از کاهش هفت درصدی تصادفات درون شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت تصادفات جرحی حدود ۱۵ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۴درصد کاهش یافته است.

وی عمده ترین علل تصادفات را نیز سرعت و سبقت غیرمجاز اعلام کرد و افزود: عابران پیاده نیز بیشترین میزان تصادفات را داشته است.

سرهنگ ملکی همچنین تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست امسال را در استان هفت نفر اعلام کرد.

رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد گفت: انجام هرگونه عملیات عمرانی و ساخت وساز درسطح معابر وخیابانهای شهرهای مختلف استان باید بین ساعت ۱۰ شب تا شش صبح باشد و به جز این ساعات خلاف و ممنوع است.

وی تصریح کرد: انجام هرگونه عملیات های عمرانی در سطح معابر شهری نیز باید با مجوز پلیس و با رعایت مسایل ایمنی باشد.

سرهنگ ملکی با بیان اینکه عملیات های عمرانی و ساخت و سازها در سطح معابر شهری بویژه شهر یاسوج موجب بروز بی نظمی ها ، مشکلات متعدد ، گره های ترافیکی و نارضایتی شدید شهروندان شده است، خواهان ساماندهی و رعایت قانون در این راستا از سوی افراد حقیقی و حقوقی شد.

استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهر است و یاسوج مرکز استان نیز حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president