آوای جنوب

یادواره شهدای انقلاب کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد+ تصاویر

آنچه امروز گچساران را به عنوان یک ستاره درخشان در ایران معرفی کرده صرفا طلای سیاه، نفت و گاز نیست بلکه قبل از اینکه طلای سیاه معرف این شهرستان باشد، وجود افراد انقلابی و حضور پرشور مردم این شهرستان

۸۱۳۸۱۰۰۹-۶۰۶۷۷۳۵کسب مقام اول گچساران در تقدیم شهدا به انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب؛

فرماندار گچساران با بیان اینکه گچساران جزو ۱۵ شهر اول کشور در تقدیم شهدا به انقلاب است، گفت: این شهرستان در تقدیم شهدا به انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد نیز مقام اول را دارد.

صبح امروز یادواره هشت شهید گلگون‎کفن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندار گچساران، نیروهای سپاه پاسداران، جمعی ازمسئولان استانی و شهرستانی و خانواده معظم شهدا در سالن همایش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی در این مراسم با بیان اینکه امروز روز شهداست، اظهار کرد: این روز و برگزاری این مجالس تکریم وظیفه همه ملت است، چراکه آنچه امروز جامعه دارد مرهون خون پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه امروز گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد مقام اول را تقدیم شهدا به انقلاب دارد، افزود: روحیه ایثارگری و شهیدپروری مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مردم گچساران سبب شد که امروز با افتخار و سربلندی و بدون هیچ اغراقی بگوییم مردم ما در راستای حفظ انقلاب همیشه در صحنه هستند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: ایجاد نهال نوپای انقلاب که امروز نه تنها الگویی برای سایر کشورهای اسلامی شده بلکه خاری به چشم دشمنان اسلام شده همه نشان از جانفشانی‌های این انسان‌های وارسته است.

رحیمی با اشاره به اینکه شهدا احیاگر مکتب عاشورا در راستای ترسیم راه امام حسین(ع) در دوران معاصر بوده‌اند، گفت: مردم ولایت‌مدار کهگیلویه و بویراحمد با جانفشانی‌ و از خود گذشتگی‌ در دوران جنگ تحمیلی توشه خودرا که همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده فراروی خود قرار داده که آمار شهدای استان و شهرستان‌ها همه گواه این امر است.

وی با اشاره به حضور همیشه در صحنه مردم گچساران در عرصه‌های مختلف انقلاب، بیان کرد: گچساران جزو ۱۵ شهر اول کشور در تقدیم شهید به انقلاب بوده و این نشان از بصیرت و آگاهی مردم این شهرستان است.

فرماندار گچساران بیان کرد: امروز که شهدا از جمع ما رفته‌اند ما این عهد و پیمان را خواهیم بست که هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم خون پاک شهیدان پایمال شود.

تکریم شهدا ادامه دادن راه آنان در دفاع از حاکمیت اسلام است

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم شهدا ادامه دادن راه آنان در دفاع از حاکمیت اسلام است.

فتاح محمدی اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای همه ما بوده که امروز میهمان نه تنها هشت شهید گلگون‌کفن انقلاب بلکه به دعوت ۱۸۰۰ شهید استان در این مراسم حضور یافتیم.

وی با اشاره به هفت شهید انقلاب در گچساران، تصریح کرد: آنچه امروز گچساران را به عنوان یک ستاره درخشان در ایران معرفی کرده صرفا طلای سیاه، نفت و گاز نیست بلکه قبل از اینکه طلای سیاه معرف این شهرستان باشد، وجود افراد انقلابی و حضور پرشور مردم این شهرستان در صحنه انقلاب بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهای معامله با خداوند بهشت است، بیان کرد: سند این معامله قرآن و تورات و تمام ابعاد پیمان معامله انسان با خداوند فدا کردن جان و جهاد در راه خداست.

محمدی با اشاره به آیات مبین قرآن با بیان اینکه نباید شهادت را مرگ بپنداریم، عنوان کرد: مرگ عین حیات است و شهید پس از شهادت به حیات جاودانه دست می‌یابد.

وی با تأکید بر پاسداشت مقام شامخ شهیدان، گفت: پاسداری و تکریم شهیدان در آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه‌گران کوتاه نیاید و مهم‌ترین عوامل یادمان شهدا که برای ما ایجاد تکلیف می‌کند یعنی تکریم شهدا با ادامه دادن راه آنان در راستای دفاع از حاکمیت اسلام که مایه شرف و آزادگی بوده تلاش کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز عزت و استقلال ایران اسلامی نشان از مجاهدت‌های کسانی بوده که آمیزه‌ای از آرمان، عمل و ایثار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: آرمان، عمل و ایثار سه عنصری بوده که هیچ حرکت تکاپوی انقلابی بدون آن توان حرکت نداشته و کاروان انسانیت هدفی به سمت قله فضیلت بدون این سه عنصر نمی‌تواند به وجود آورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، توان قدرت و حرکت شهید را در آرمان‌گرایی وی دانست و گفت: عمل ایثارگرانه شهید به او توان حرکت به سمت آن آرمان‌ها و مسیر را داده تا ایثار به عنوان نفیس‌ترین راه رسیدن به حقانیت را توشه خود قرار دهد.

محمدی با بیان اینکه نهضت عاشورا گویای حقیقت ایثارگری و جهاد است، عنوان کرد: نهضت عاشورا بر پایه هدف قرب الی‌الله و همراه با بصیرت و معرفت گویای حقیقتی در راستای اساس اقیانوس فرهنگ عاشورایی است.

وی، فرهنگ مهدویت و عاشورا را دو فرهنگ راهبردی در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: محرم و صفر مبنی‌بر این فرهنگ‌ها بوده و بزرگداشت شهید یعنی اصالت بخشیدن به آن مجاهدت‌ها و تقدیس آن اعمال و ایثارها است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت یک فرهنگ راهبردی و همگانی بوده که همگان موظف به حفاظت از این فرهنگ هستند، اذعان کرد: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عاملی است که در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن مصونیت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جهاد را عاشقانه‌ترین مسیر عبودیت خواند و گفت: همه ما باید در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کرده و سرلوحه قرار دادن چند عمل از جمله تلاش برای اشاعه تعالیم و معارف قرآنی و اسلامی، تقویت روحیه غیرت در جامعه و تعصب در برابر ناهنجاری‌ها و ….در جهت این هدف مهم گام برداریم.

محمدی یادآور شد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در راستای الگوسازی برای نسل جوان بر همه ما واجب بوده زیرا که شهدا ضامن سلامت، ماندگاری و دوام انقلاب و نظام در برابر سلطه‌گران بی دین هستند.

وی در پایان ضمن دعوت مردم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستار شد: مردم نسبت به در توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان آگاه بوده و در راستای ادای دین به شهدا از ولی فقیه، خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و روضه‌خوانی توسط مداح اهل بیت در وصف سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، از خانواده هشت شهید انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اهدای هدایایی تجلیل شد.

شهدای انقلاب کهگیلویه و بویراحمد در مجموع به تعداد هشت نفر بوده که هفت شهید آن متعلق به شهرستان گچساران و یک شهید متعلق به شهرستان دهدشت بوده که اسامی این شهیدان که خون خودرا در راه انقلاب اسلام فدا کردند عبارتند از شهید حسین امینی، شهید رحمت‌الله بشارت، شهید مذکور پارسی، شهید علی نورالدینی(از دهدشت)، شهید غریب پرویزی، شهید سیدنجف بلادیان، شهید محمد فراشبندی و شهید حسین کیامرثی است.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president