آوای جنوب

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری از سال ۹۵ به بی‌سوادان ممنوع است

خبرفوریرئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: عدم پرداخت گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری از سال ۹۵ به بی‌سوادان ممنوع است.

آوای جنوب؛

علی باقرزاده عصر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پژوهش‎های ملی و جهانی نشان می‎دهد که وابستگی زیادی بین سواد تحصیلی جامعه و عناصر سواد وجود دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: بیش از ۷۶ تحقیق را احصا کردیم که ثابت می‌کند که سال‌های تحصیل والدین و میانگین سواد دانش‌آموزان موثر است و خانواده‌هایی که با سواد هستند فرزندان موفق‌تری دارند.

باقرزاده اذعان کرد: یک سوم زندانیان را افراد بی‌سواد و کم‌سواد تشکیل می‌دهند و عمده جرایم خشن را این افراد انجام می‌دهند و دغدغه همه مسئولان بوده چراکه از مصادیق توسعه‌یافتگی هر شهری رعایت قوانین و مقررات بوده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه توسعه انسانی شامل سه شاخص رفاه، سلامت و سواد و آموزش است، گفت: شاخص‌های فردی و رفاهی دائماً در حال تغییر است ولی در شاخص آموزش ثابت است.

این مسئول تصریح کرد: دولت یازدهم با درک درست از این ضرورت و واقعیت فراتر از رویه‌های قبل مصمم است که این امر را رو به جلو ببرد.

وی روش شمارش افراد بی‌سواد را بر اساس سوابق مکتوب و مستند عنوان کرد و گفت: دولت برای سال جدید برنامه دارد که هزینه سواد افراد به خود خانواده‌ها برمی‌گردد و رغبت بر این است که به صورت خود آموزشی باشد.

این مسئول بیان کرد: به ازای هر فردی که باسواد شوند ۶۲۰ هزار تومان و ۲۰ درصد به فرد باسواد اهداء می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه برای سال آینده و مقابله با بی‌سوادی برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم، گفت: افراد بی‌سوادی که تا سال ۹۵ از این فرصت استفاده نکنند ارگان‌هایی از جمله وزارت صنعت و معدن پروانه کسب اعطا نکند، نیروی انتظامی گواهینامه ارائه نمی‌دهد و نهادهای حمایتی مستمری به افراد بی‌سواد پرداخت نمی‌کنند.

این مسئول اذعان کرد: عدم ارائه گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری به افراد بی‌سواد منوط به سواد آن‌ها بوده که این امر جزء مصوبات در زمینه پیشگیری از بی‌سوادی است.

باقرزاده اذعان کرد: دنیا بی‌سوادی را با سه ویژگی آسیب‌دیدگی و آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان می‌شناسد که امیدواریم همه در کنار هم بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه سوادآموزی می‌تواند کوتاه اما مستمر و مداوم باشد، گفت: در سال ۹۴ هر مقدار که کار سوادآموزی صورت گیرد هزینه آن تماماً پرداخت می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president