آوای جنوب

گلدسته‌های بارگاه امام‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده سید فخرالدین احمد و زاد احمد (ع) باشت نصب شد + تصاویر

گلدسته‌های بارگاه دو امام‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده سید فخرالدین احمد (ع) و زاد احمد (ع) شهرستان باشت با استقبال پرشور سادات این دو امام‌زاده واجب‌الاحترام نصب شد.

آوای جنوب / سیده فوزیه احمدی

عصر امروز طی مراسم باشکوهی که با حضور آحاد مردم و استقبال بی‌نظیر سادات دو امام‌زاده سید فخرالدین احمد (ع) و زاد احمد (ع) شهرستان باشت برگزار شد گلدسته‌های بارگاه این دو امام‌زاده بزرگوار که به همت خیران نیکوکار ساخته شده بود نصب شد.


امام‌زاده سید فخرالدین احمد (ع)


امام‌زاده زاد احمد(ع)

در این آئین که نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و حجت‌الاسلام‌ حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج و نماینده ولی‌ فقیه در سپاه فتح استان نیز حضور داشتند پس از عبور گلدسته‌های این دو امام‌زاده واجب‌الاحترام در شهر و مسیر اصلی تا روستای عنا با حضور مردم گلدسته‌ها مورد نصب قرار گرفت.

محمد علیزاده کارشناس امور اوقافی و نماینده اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت در این مراسم اظهار کرد: گلدسته‌های بارگاه امام‌زاده سید فخرالدین احمد (ع) با ارتفاع هفت متر و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال توسط یک خیر ساخته و بر این بارگاه نصب شد.

وی افزود: گلدسته‌های بارگاه امام‌زاده زاد احمد(ع) نیز با ارتفاع ۱۲ متر و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر سید نبی علیزاده تهیه و با همکاری اداره اوقاف شهرستان باشت جهت نصب آن اقدام شد.

امام‌زاده سید فخرالدین احمد (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) بوده که در روستای عنا از توابع شهرستان باشت واقع شده و روزانه میزبان زواری از اقصی نقاط استان و کشور است.

امام‌زاده زاد احمد (ع) فرزند سید فخرالدین احمد (ع) با فاصله یک کیلومتری از پدر بزرگوارش در روستای عنا واقع شده و نوادگان این امام‌زاده بزرگوار به نام سادات زاد احمدی معروف هستند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نوید گفت:

    السلام علیک یا امام زاده سید فخرالدین احمد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president