آوای جنوب

گلایه نماینده مجلس از اشتغال نیروهای غیربومی در صنعت نفت

جمیرینماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: هم‌اینک شهروندان تحصیلکرده و دارای تخصص‌های مرتبط با حوزه نفت در خارگ بیکار هستند و به‌جای آنها از نیروهای غیربومی استان و جزیره خارگ در تأسیسات نفتی استفاده می‌شود.

آوای جنوب؛

عبدالکریم جمیری صبح امروز در جمع شماری از خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک بخشی از این پروژه‌ها در استان بوشهر و به‌ویژه شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم با رشد ناچیز فیزیکی همراه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هیئت دولت در سفرهای استانی به بوشهر وزارت نفت را متعهد به جبران بخشی از تأثیرات مناطق نفتی در استان بوشهر در قالب اجرا و یا تأمین اعتبار بعضی از پروژه‌ها کرده است، انتظار می‌رود که با تخصیص به‌موقع اعتبارات در این بخش شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها باشیم.

جمیری با اشاره به نشست هفته گذشته خود با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه اجرای بزرگراه اهرم به دیلم در شهرستان‌های گناوه و دیلم در تعهد وزارت نفت است و این وزارتخانه متعهد برای تخصیص اعتبارات است، روند کنونی نشان از پایین بودن سرعت انجام کار در این پروژه است که انتظار می‌رود وزارت نفت با حساسیت بیشتری به این پروژه نگاه کند.

وی تصریح کرد: سالانه شاهد تصادفات فراوانی در جاده کنونی دیلم به گناوه هستیم که خسارات مالی و جانی فراوانی را برای مردم این دو شهرستان ایجاد کرده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: پروژه راه گره – گناوه و گچساران نیز به دلیل تعلل در تخصیص اعتبارات همچنان حادثه‌خیز است که بارها خطرات موجود در این مسیر را برای اصلاح وضعیت موجود به گوش مسئولین رسانده‌ام.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این جاده بار ترافیکی دیگر استان‌ها را هم تحمل می‌‎کند، اما با مشکلات زیادی روبه‌رو است، به همین دلیل ضروری است که هرچه سریع‌تر ترمیم شود.

جمیری با اشاره به گسترش افزایش شعاع استخدام در عسلویه گفت: با توجه به اینکه در دیگر استان‌ها نیز مناطق نفت‌خیز وجود دارد، ولی در آن مناطق شعاع بومی بودن را گسترش نداده و تنها در عسلویه این موضوع رعایت می‌شود که چندان عادلانه نیست و به ضرر مردم استان بوشهر تمام‌شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه مردم در خارگ فقط در حوزه نفت می‌توانند شاغل شوند، شاهدیم که هم‌اینک شهروندان تحصیل‌کرده و دارای تخصص‌های مرتبط با حوزه نفت بیکار هستند و به‌جای آن‌ها از نیروهای غیربومی استان و جزیره خارگ در تأسیسات نفتی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: برای به ثمر نشستن مطالبات مردمی که در نشست با مدیرعامل شرکت نفت ایران مطرح شد، صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد تا به استناد آن پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن آن فراهم شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president