آوای جنوب

گلایه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استان اصفهان

نیک اقبالمعاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استان اصفهان همزمان با کلنگ‌زنی نزدیکترین مسیر ارتباطی میان دو استان گلایه کرد.

آوای جنوب؛

عصر امروز و با حضور مسئولانی از استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در محل گردنه تاریخی بیژن واقع در میان قلل سر به فلک کشیده دنا در مرز دو استان محور ارتباطی سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد به پادنا در استان اصفهان کلنگ‌زنی شد.

در این آیین که فرماندار سمیرم به نمایندگی از مسئولان استان اصفهان حضور داشت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مردم شهر سی‌سخت و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد از این گردنه تاریخی خاطره‌ها دارند، گفت: چه زجرها که برای عبور از این گردنه کشیده نشد.

پژمان نیک‌اقبالی گفت: روزگاری همه انتظار داشتند که راهی ساده برای عبور و مرور داشته باشند اما امروز می‌بینیم که گردنه بیژنن برای عبور و مرور باز شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آینده باید منتظر جاده‌ای با استانداردهای بالا باشیم تا این که دو استان با سهولت بیشتری بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

این مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: این محور با بازگشایی محور پاتاوه به دهدشت کارآیی دو چندانی خواهد داشت و مسیر شمال به جنوب کشور برای دست‌یابی به بنادر جنوبی را بسیار کوتاه خواهد کرد.

نیک‌اقبالی بیان کرد: خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان اکنون پروژه‌های راهسازی از لیکک گرفته تا دهدشت و لنده و چرام و باشت فعال هستند که امروز پروژه‌های مهم در شهرستان دنا آغاز به کار و فعالیت کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در شهر لیکک پروژه ورودی شهر لیکک، در چرام محور باغچه سادات، در باشت چهار خطه این شهرستان به گچساران و در یاسوج هم ورودی‌های مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول افزود: در لنده نیز با کلنگ‌زنی یک پل، دسترسی به جاده پاتاوه – دهدشت آسان می‌شود در مجموع فعال‌ترین حوزه عمرانی در استان حوزه راهسازی است.

وی گفت: اما در پروژه کنونی از مسئولان استان اصفهان توقع داریم که برای مشارکت ورود پیدا کنند و حداقل اگر ورود آن چنانی هم نمی‌کنند برای دلگرمی ما ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در قسمتی که مربوط به خودشان است هزینه کنند تا ما نیز برای ساخت این محور با روحیه بیشتری وارد عمل شویم.

نیک اقبالی گفت: به همین منظور طی تماسی که با خانم عمرانی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی داشتیم از وی خواستیم تا در این قضیه ورود پیدا کنند.

وی افزود: نماینده مردم سمیرم معتقد بود که باید در این مسیر تونلی ایجاد شود که با توجه به وضعیت کنونی اعتبارات و این که دولت به دنبال خلق پروژه‌های عمرانی جدیدی نیست این کار در حال حاضر شدنی نیست.

این مسئول در پایان متذکر شد: استان اصفهان روی دریایی از پول قرار گرفته و مسئولان محترم آن استان می‌توانند برای سهولت در رفت و آمد بین دو استان که بالطبع به نفع مردم استان اصفهان هم خواهد بود در این پروژه ما را یاری کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president