آوای جنوب

گردوغبار، دست از سر خوزستان بر نمی‌دارد/ آماده‌باش دستگاه‌های مرتبط در استان

آوای جنوب

اداره‌کل بحران استانداری خوزستان در پی تشدید شرایط جوی غبارآلود در سطح استان، اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش آوای جنوب از اهواز، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان پیرو تشکیل توده گرد و غبار بر روی کشور عراق و تاثیر آن بر استان‌های غربی از جمله خوزستان در اوایل تا اواخر وقت روز شنبه، هشدار صادر کرد.

در این اطلاعیه از اعضای ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط خواسته شده نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی اقدام نمایند.

تداوم آماده باش و برقراری کشیک شبانه روزی، حضور در محل فعالیت طی مدت مذکور، ارایه توصیه‌های ایمنی و اطلاع رسانی توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به عموم بویژه بیماران،کودکان و سالمندان، همچنین آماده باش مراکز امدادی و درمانی جهت خدمات رسانی بموقع از جمله مواردی است که دستگاه‌های باید بر رعایت آن کوشا باشند.

اسنداد جاده‌ها با دید افقی حداقلی و رصد و پایش مستمر میزان آلاینده‌ها و اتخاذ تدابیر لازم دراین خصوص، ابلاغ جهت مدیریت نمودن سوخت مصرفی شرکت ها و کارخانجات صنعتی، ارتباط مستمر با اداره کل مدیریت بحران استان و اعلام هرنوع حادثه احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر مورد نیاز جهت پیشگیری از وقوع هر نوع حادثه احتمالی از دیگر موارد ابلاغ شده در هشدار مذکور می باشد.

به گزارش آوای جنوب، پیش‌بینی وقوع گردوغبار در کشور عراق و تاثیر آن بر مناطق غرب، شمال غرب و سپس مناطق جنوب، جنوب غرب و تا حدودی مرکزی استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک، نهادهای مرتبط با امر مدیریت بحران را در ساعات پیش‌رو برای مقابله با این پدیده در روز شنبه به حالت آماده باش در آورده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president