آوای جنوب

کهگیلویه و بویراحمد در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

آوای جنوب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری است.

به گزارش آوای جنوب، پرویز یزدان‌پناه گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶۹۰۱ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا است، همچنین از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده ۹ درصد موارد مثبت و بترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته می باشد

استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت .

وی اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آنها شرایط مساعدتری برای آنها بوجود آید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president