آوای جنوب

کهگیلویه وبویراحمد جز استانهای ناامن غذایی کشور است

معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد تامین امنیت غذایی مردم برای تحقق سلامت پایدار را ضروری دانست و گفت: این استان از لحاظ امنیت غذایی جز استانهای ناامن کشور محسوب می شود.

آوای جنوب؛

محمد رضا گلابی با اشاره به اینکه شاخص های ایمنی و غذا شاخص های بسیار بزرگی هستند افزود: با بررسی کارشناسان در طرح سند امنیت ملی و غذایی کشور کهگیلویه وبویراحمد جز سه استان ناامن غذایی کشورشناخته شد.

وی مهم ترین این شاخص را کوتاهی قد و وزن پایین کودکان در سطح استان دانست و اظهارکرد: وضعیت این شاخص ها در سطح استان بسیار نگران کننده است.

گلابی عامل فقر، پایین بودن بهداشت فردی، آلودگی هوا و آلودگی آب آشامیدنی را از دیگر عامل های مهم در ناامنی غذایی استان از سوی کارشناسان ذکر کرد.

وی با تاکید بر مشارکت مردم و نهادها ذی ربط در بهبود امنیت غذایی مردم تصریح کرد: مشارکت مردم در ارتقا سلامت خود در سطح استان بسیار پایین است.

گلابی فعالیت پزشک خانواده در روستاهای اقماری شهرستانهای استان، تامین پزشک برای همه مراکز بهداشتی درمانی استان و احداث ۷۰ خانه بهداشت با مشارکت استانداری و دانشگاه علوم پزشکی را از مهمترین فعالیت مرکز بهداشت استان برای تحقق سلامت پایداربرشمرد.

کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد .

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president