آوای جنوب

استاندار خبر داد

کاهش بودجه جاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴

مدیران اعتبارات متمرکز را مانند سال‌های گذشته پیگیری کنند که ارزیابی مدیران و دستگاه‌ها در هفته دولت براساس عملکرد آنها در دریافت بودجه متمرکز برای استان است

خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش بودجه جاری این استان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در سال گذشته برخی از بودجه عمرانی استان صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت شد.

آوای جنوب؛

سیدموسی خادمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: مبلغ پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات متمرکز استانی توزیع شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران اعتبارات متمرکز را مانند سال‌های گذشته پیگیری کنند که ارزیابی مدیران و دستگاه‌ها در هفته دولت براساس عملکرد آنها در دریافت بودجه متمرکز برای استان است.

وی از کاهش بودجه جاری استان در سال جاری نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: کاهش بودجه جاری استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی نیازها نیست و در این خصوص مشکلاتی به‌وجود می‌آید.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته برخی از بودجه عمرانی استان به بودجه جاری و صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت شد.

خادمی تصریح کرد: هزینه جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا است و نسبت به نیاز فاصله زیادی است اما پول محدود دولت باید به صورت درست توزیع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی بودجه جاری دولت اشاره کرد و گفت: کاهش بودجه جاری دولت خبر بدی است اما باید در بودجه‌های اختصاص‌یافته به استان‌ها صرفه‌جویی شود.

وی کاهش بودجه جاری را حجیم بودن دولت دانست و افزود: از مجموعه ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمومی کشور ۱۷۵ هزار میلیارد به بودجه جاری اختصاص یافته است.

بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۸ درصدی بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ خبر داد و گفت: این اعتبارات از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۹ میلیارد تومان رسیده است.

حسن نوروزی صبح امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بودجه ابلاغی کشور در سال جاری ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که در صورتی که منابع دولت در شش ماه دوم سال محقق شود، ۱۶ هزار میلیارد تومان به این رقم افزوده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بودجه اعلام شده ۳۵ میلیارد دلار برای تسهیلات خارجی در نظر گرفته شده که امیدواریم این اعتبار در بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی دریافت و هزینه شود.

نوروزی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شده، ضمن اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای روش‌های آبیاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به راهدارخانه‌ها ۵/۲ میلیارد تومان یارانه تولید و ۴/۸ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت و ۴ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳/۱ هزار میلیارد تومان برای مسکن اقشار ضعیف و بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده، بیان کرد: برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در صدا و سیما یک درصد اعتبارات هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۸ درصدی بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ خبر داد و گفت: این اعتبارات از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۹ میلیارد تومان رسیده است.

نوروزی با اشاره به بحث اعتبارات هزینه‌ای و دیون بازنشستگان گفت: به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری در بودجه ۹۴ نمی‌توانیم برای دیون ۹۳ و پاداش بازنشتگان ۹۴ رقمی لحاظ کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president