آوای جنوب

کاروان همدلی «دولت و ملت» در چرام + تصاویر

اولین کاروان «همدلی دولت و ملت» با هدف بررسی مشکلات و رفع و پیگیری آنها در چرام مستقر شد.

آوای جنوب / گزارش از نسرین هاشمی

پیش از ظهر امروز اولین کاروان «همدلی دولت و ملت» با هدف بررسی مشکلات و رفع و پیگیری آنها در چرام مستقر شد.

در ساعات اولیه ورودی این کاروان به شهرستان چرام و در منطقه سادات امامزاده علی، جعفر گوهرکانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دچار عارضه قلبی شد.

با کمک نیروهای امدادی، گوهرکانی به مرکز درمانی سرفاریاب جهت معاینه انتقال یافت که به دلیل عدم امکانات جهت گرفتن نوار قلب با شرایطی نامناسب در جمع مردم چرام قرار گرفت و به شکایات آنان پاسخ داد.

گفتنی است پس از حدود یک ساعت درد قلب این مسئول شروع شده و وی را مجبور به ترک کاروان کرد.

از حاشیه‌های دیگر این برنامه، اجرای مراسم خوشامدگویی توسط دختر معاون فرماندار چرام بود که همهمه‌هایی را مبنی بر اجرای همیشگی برنامه‌های خوشامدگویی توسط وی، در پی داشت.

سرانجام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم چرام که از ساعاتی قبل در محل فرمانداری چرام تجمع کرده بودند، قرار گرفت.

*حاشیه جالب دیگر صحبت داریوش پاداش معاون فرماندار چرام در واکنش به شکایت خبرنگاران بود که چرا یکی از خبرنگاران حق ورود به نشست را دارد و دیگر خبرنگاران منع می‌شوند و وی با این سخن که این خبرنگار به عنوان نماینده مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد در نشست حضور یافته سعی بر متقاعد کردن خبرنگاران داشت.

اولین شکایت مردمی مربوط به سید علی حسینی پدر و برادر شهیدان حسینی بود که برای دیدار با استاندار از کسی اجازه نگرفت و دیدار با مسئول ارشد اجرایی استان را خواسته به حق خود دانست.

در این برنامه، مردم از نزدیک و به صورت چهره به چهره با مسئولین دیدار و مشکلات شخصی و عمومی شهرستان را مطرح کردند.

در این جلسه ۴ ساعته که حدود ۲۵۰ شکایت بررسی شد، عمده مشکلات مطرح شده  را مسائل عمرانی، شهرداری و مشکلات شخصی تشکیل می‌دادند که پس از صدور دستورات لازم از سوی استاندار، توسط مسئولان مربوطه پیگیری شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی از آن است که بیشتر مسائل مردم مربوط به بخش بهداشتی و درمانی و کشاورزی بود.

یکی از کشاورزان چرامی عرق‌ریزان و با صدای بلند از وضعیت باغات امامزاده بی‌بی رشیده گلایه داشت و گفت: این منطقه با وجود ۲۰ هکتار باغ انار و ۱۰ هکتار کشت برنج، نیازمند توجه ویژه و احداث کانال جهت آبرسانی است.

شهروند دیگری از وضعیت نامناسب کادر پزشکی چرام و نبود پزشک متخصص در این شهرستان شکایت داشت که مورد توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

بررسی وضعیت جاده طسوج نیز از خواسته‌های کشاورزان این شهرستان بود که ۲ هزار هکتار باغ خود را در معرض خطر می‌دیدند.

پس از بررسی مشکلات و پاسخگویی به شکایات مردم چرام، مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات چرام نشستی با استاندار کهگیلویه و وبیراحمد داشتند که باز هم نبود فضای کافی حاشیه ساز شد.

گزارش از نسرین هاشمی

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president