آوای جنوب

چه کسی پرچمدار اصلاحات در گچساران و باشت می شود

آوای جنوب

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت حاشیه های زیادی به همراه داشت سرانجام با رد اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون ،از سوی نمایندگان مجلس یازدهم حال و هوای این دو شهرستان را تا سال ۱۴۰۰ همچنان انتخاباتی خواهد کرد.

در حالی تایید صلاحیت های تمامی کاندیداها در سراسر کشور مبنی بر رد و یا تایید آنها به دفاتر شورای نگهبان ارسال شده بود که در مقابل نام غلامرضا تاجگردون خط تیره کشیده شده بود.
تقریبا یکسال قبل از انتخابات نیز از گزینه هایی در جریان اصلاحات برای نامزدی در انتخابات حوزه گچساران و باشت مانند سید ظهیرالدین پورالحسینی؛ عبدی پور؛ ایمان محمدپور فتح نام برده می شد.
رد اعتبار نامه تاجگردون در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب می شود گچسارانی و باشتی ها که همیشه پیشگام در شروع تبلیغات در کشور بوده اند اینبار سه انتخابات ریاست جمهوری،شوراها اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس را همزمان برگزار نمایند.
این انتخابات در حالی برگزار می شود که اینبار غلامرضا تاجگردون حضور ندارد و باید دید چه کسی پرچمدار جریان اصلاحات و تاجگردون خواهد شد.
هر چند از شهرام شریفی نام برده می شود که وی تبلیغات خود را آغاز کرده است و نشست هایی نیز با برخی از بزرگان داشته اما نمی توان به راحتی از نام هایی چون سید ظهیرالدین پورالحسینی؛ عبدالرحیم رحیمی؛ ایمان محمدپور فتح؛ ایوب مقیمی و هادی زارع پور نیز عبور کرد.
هر چند یکی از لیدرهای قشقایی تاجگردون نیز پیش از انتخابات و قبل از تایید صلاحیت ها عنوان می کرد که در صورت نیامدن تاجگردون او دست یک قشقایی را بلند خواهد کرد و از یک قشقایی حمایت خواهد کرد که باید منتظر ماند و دید آیا حالا وقت آن رسیده است تاجگردون تراول چک قشقایی ها را به آنها باز گرداند یا که نه.. که در این صورت باید منتظر ماند و دید کدام گزینه از قشقایی ها از طرف تاجگردون در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد.
از سوی دیگر شنیده ها حکایت از آن دارد عبدالرحیم رحیمی فرماندار سابق که یکبار دست او در گچساران بالا برده شده است یکی از گزینه های مطرح برای حضور در انتخابات است و باید دید از میان او و سید ظهیرالدین پورالحسینی رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران کدام یک به صحنه انتخابات ورود خواهند کرد هر چند نمی توان به سادگی از جوانی به نام ایمان محمدپور و شهرام شریفی نیز بگذریم.
اما در حالی یادداشت را به پایان می رسانم که از حسن نوروزی رئیس سابق برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد و فعلی استان فارس و سعید غلامی رئیس سابق منابع انسانی نفت گچساران نیز به عنوان افرادی که به عنوان گزینه مطرح هستند نیز نام برده می شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید کدام گزینه در انتخابات میان دوره ای حضور پیدا خواهد کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president