کد خبر : 52879
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 20:55

چرایی غیبت طولانی‌مدت عدل هاشمی‌پور/ آیا هاشمی‌پور در حال بازگشت و بازسازی خود در صحنه سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است؟

چرایی غیبت طولانی‌مدت عدل هاشمی‌پور/ آیا هاشمی‌پور در حال بازگشت و بازسازی خود در صحنه سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است؟

آوای جنوب بعد از انتخابات مجلس ۱۴۰۲ عدل هاشمی سکوت کرد و تاکنون این سکوت شکسته نشده است. در آن روزها پیرامون عدم تأیید صلاحیت «هاشمی‌پور» حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد؛ اما این روزها عدل هاشمی در مناطق کهگیلویه به مناسبت‌های مختلف حضور پیدا می‌کند. این تحرکات دو معنا بیشتر ندارد؛ یکی کشیدن خط

آوای جنوب

بعد از انتخابات مجلس ۱۴۰۲ عدل هاشمی سکوت کرد و تاکنون این سکوت شکسته نشده است. در آن روزها پیرامون عدم تأیید صلاحیت «هاشمی‌پور» حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد؛ اما این روزها عدل هاشمی در مناطق کهگیلویه به مناسبت‌های مختلف حضور پیدا می‌کند.

این تحرکات دو معنا بیشتر ندارد؛ یکی کشیدن خط بطلان بر تمام آن صحبت‌هایی که منتقدین و مخالفین «هاشمی‌پور» آن را در بوق‌وکرنا کردند و در تمام نقاط مختلف استان آن را به‌شدت و پُرتکرار فریاد زدند و دیگری دریافت چراغ‌سبز برای حضور در قدرت است.
عدل هاشمی‌پور این ادعا را دارد که تنها آلترناتیو جماعت میانه‌رو در دو طیف سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب است و یقیناً و بدون شک بیش از هر کس دیگری منتظر انتخابات مجلس آینده است و اکنون به دنبال یارکشی سیاسی است و از ائتلاف با گروه‌های دلسرد و ناامید از جریان حاکم بر کهگیلویه بزرگ، اصلاح‌طلبان و حتی با طیف بزرگواری استقبال می‌کند.
لاریجانی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی این‌گونه بیان کرد که «یک سیاست‌مدار برای توصیف شرایط انتخاب نمی‌شود، برای تغییر شرایط انتخاب می‌شود». عدل هاشمی‌پور به‌راحتی می‌تواند شرایط کهگیلویه بزرگ را به نفع خود و در سطح بالاتر برای حوزه انتخابیه و استان تغییر دهد. مدیریت بحران‌زده اصول‌گرایان بر کهگیلویه بزرگ با کمترین دستاورد تاکنون ادامه دارد و خیلی از پروژه‌های مهم این حوزه انتخابیه به دلیل همین عدم توانایی به اتمام نرسیده و هر روز هم در جاده‌های کهگیلویه تصادف‌های بی‌شماری اتفاق می‌افتد و جان‌های بی‌گناهی از بین می‌روند.
هاشمی‌پور این روزها در تلاش مضاعف است و بازگشت او به عرصه قدرت می‌تواند خیلی از معادلات را تغییر دهد، همان‌طوری که انتخابات اسفند ۱۴۰۲ تحلیل‌ها هاشمی را یا یک پای فینال و یا هم او را پیروز انتخابات می‌دانستند. تا انتخابات آینده مجلس زمان زیادی باقی‌مانده؛ اما در استان کهگیلویه و بویراحمد که دوز سیاست بالا است بیان این صحبت‌ها طبیعی است. خیلی‌ها این‌گونه بیان می‌کنند که جاده رسیدن به صندلی پاستور برای هاشمی‌پور هموار است.
هاشمی‌پور با رد صلاحیتی مبهم از رقابت ۱۴۰۲ جامانده اما همچنان برای بازگشت به قدرت برای خود شانسی قائل است و او می‌تواند با ائتلاف با گروه‌های مختلف سیاسی بحران ناتوانی برخی مدیران و مسئولان را کنترل کند. فعل‌وانفعالات جدید هاشمی‌پور بعد از انتخابات به چشم می‌آید که می‌شود گفت این تحرکات از نقش سیاسی او برای انتخابات آینده خبر می‌دهد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.