آوای جنوب

پیش‌بینی کاهش برداشت گندم از مزارع گچساران/ کم بارانی به کشاورزان خسارت زد

آوای جنوب

مدیرجهادکشاورزی گچساران گفت: امسال به دلیل کم بارانی در ماه های اسفند و فروردین گچساران برداشت محصول گندم کاهش خواهد داشت.

لیلا عطا زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب در گچساران اظهار کرد: در سال زراعی جاری قریب بر۱۸ هزار هکتار از مزارع گچساران به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی با بیان اینکه از اوسط اردیبهشت ماه کار برداشت محصول گندم در مزارع گچساران آغاز می‌شود، گفت: امسال به دلیل کم بارانی در ماه های اسفند و فروردین برداشت این محصول کاهش خواهد داشت.

مدیرجهادکشاورزی گچساران ادامه داد: از مجموع ۱۸ هزار هکتار کشت گندم در مزارع گچساران بیش از ۱۰ هزار هکتار دیم بوده است.

عطازاده ابراز کرد: متاسفانه به دلیل کم بارشی بیشتر گندم‌های دیم این شهرستان قابل برداشت نیست و تنها برای مصارف دام خواهد بود.

وی اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال از ۱۰ هزار هکتار کشت گندم دیم ۲ الی ۳ هزار هکتار گندم دیم قابل برداشت باشد.

عطازاده در ادامه از پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن گندم دیم و آبی در گچساران خبرداد و گفت:از این میزان۲۰هزار تن تحویل سیلو داده خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی گچساران ادامه داد: امسال محصول گندم گچساران توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده افزود: کاهش میزان تولید وضعیت معیشتی بهره برداران را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عطازاده تصریح کرد: هم اکنون یک مرکز خرید گندم (کارخانه‌آرد مارون)) گندم مازاد برمصرف کشاورزان را خریداری می‌کند که انتظار می‌رود ۳ مرکز دیگر در لیشتر، امامزاده جعفر و باباکلان همکاری لازم را برای خرید گندم با کشاورزان را داشته باشند.

مدیرجهادکشاورزی گچساران ادامه داد: انتظار می‌رود نیروی انتظامی از خروج دستگاه کمابین از شهرستان در زمان برداشت محصول گندم و همچنین از خروج کامیون‌هایی که حمل آنها گندم است به جد خودداری کنند.

عطازاده خاطرنشان کرد: کشاورزان در نظر داشته باشند که امسال تحویل نهاده به کشاورزان منوط بر تحویل گندم به مراکز خرید و شرکت غله شهرستان است.

به گزارش فارس، سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president