آوای جنوب

رئیس آموزش و پرورش گچساران

پیروزی انقلاب نمودی از مشارکت جمعی مردم در تاریخ ایران

پورالحسینیرئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه پیروزی انقلاب نمودی از مشارکت جمعی مردم در تاریخ ایران است، گفت: مشارکت شورای آموزش و پرورش و خیرین در توسعه نهاد آموزش و پرورش امری انکار‌ناپذیر است.

آوای جنوب؛

سیدظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت سازنده مردم با نهاد مقدس تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه شورا جلوه‌گاه هم‌آوایی و جایگاه هم‌نوایی است، افزود: هر نوایی از نایی برمی‌خیزد و در شورا به هم آمیخته و با مشارکت سازنده در راستای مشکلات این نهاد با ارزش گام برمی‌دارد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به فرارسیدن دهه فجر با بیان اینکه پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم دیکتاتور زمینه‌ساز دمیدن طلوع فجر و پیروزی در ایران اسلامی بوده است، بیان کرد: پیروزی انقلاب صورت نگرفت مگر با رهبری امام راحل(ره)، اراده ملت ایران و مشارکت جمعی مردم.

پورالحسینی با بیان اینکه پیروزی انقلاب نمودی از بزرگترین مشارکت جمعی در تاریخ ایران اسلامی و از جهت دینی در تاریخ تشیع و جهان اسلام بوده است، تصریح کرد: از دیگر مشارکت‌های بی‌نظیر مردم ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب دوران هشت سال جنگ تحمیلی بوده که همه نشان از این مسئله است که هرگاه مردم وارد صحنه و مشارکت‌جویی شده، پیروزی را برای کشور رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش هم نمادی از مشارکت است، ادامه داد: نمادی که در آن خیرین، اولیاء و مسئولان به صحنه آمده و با مشارکت گسترده در جهت رفع این مشکلات و به‌ویژه احداث مدارس که توسط خیرین رقم بالایی را رقم زده است، گام برمی‌دارند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش گچساران با تنگناها و محرومیت‌های زیادی رو به رو بوده اما اعضای شورا و خیرین با مساعدت‌ و همکاری بسیاری از این مشکلات را مرتفع و به مدد و تصمیمات اعضای شورا، امروز آموزش و پرورش این شهرستان به نسبت ۱۳ منطقه دیگر استان از مشکلات کم‌تری برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به همکاری و مشارکت مسئولان شهرستان به‌ویژه فرماندار این شهرستان، ضمن تقدیر از آن‌ها، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی پاسخگوی مشکلات عرصه آموزش و تربیت نبوده و حضور مشارکت مسئولان شهرستان در راستای توسعه این نهاد در سطح شهرستان نیز انکارناپذیر است.

پورالحسینی به فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی‌ بر بنیاد مشارکت اشاره کرد و گفت: معنا و مفهوم مشارکت با توسعه یک نهاد یا شهرستان که بر پایه مشارکت‌جویی همه مردم مسئولان ارتقاءیافته، معنا می‌یابد و در عرصه آموزش و پرورش مشکلات آن باید از کانال شورا عبور کند.

وی با بیان اینکه هرجا که زیربنای جامعه یعنی آموزش و پرورش توسعه یابد، آن جامعه نیز توسعه‌یافته خواهد شد، خواستار همکاری و حمایت مسئولان در همه بخش‌های مادی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی شد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به افتخارات و مقام‌های کسب شده این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، بیان کرد: این نهاد از ابتدای امسال تاکنون با کسب رتبه برتر کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس آمادگی و دفاعی متوسطه دوره دوم، کسب مقام اول کشوری در جشنواره الگوهای برتر درس دینی و عربی، کسب مقام سوم کشوری در جشنواره الگوهای برتر درس فرهنگ و هنر و کسب مقام اول استانی دو تیم دانش‌آموزی برادران و خواهران در طرح دادرس در سطح استان و کشور خوش درخشیده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به دیگر موفقیت‌های این نهاد طی سال‌ جاری، خاطرنشان کرد: کسب دو رتبه زیر ۱۰۰۰ در چهارمین مسابقه کشوری نانو، انتخاب دو طرح جشنواره خوارزمی در مرحله کشوری، کسب سه رتبه کشوری در طرح جابرابن حیان و کسب دو رتبه کشوری در پنجمین المپیاد نانو از دیگر موفقیت‌های نهاد بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president