آوای جنوب

پلمب مشاورین املاک متخلف در دستور کار شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ واحد مشاور املاک متخلف در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند.

به گزارش آوای جنوب ، علی محمد روستا در نشست شورای مسکن با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۶۷ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، گفت: سه هزار و ۴۳۷ واحد جدید انعقاد قرارداد شده و احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان آغاز می‌شود که شاهد پیشرفت خوبی در طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود‌.

روستا بر لزوم همکاری بانک‌ها در جهت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

روستا با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی کننده نیست، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها مشارکت بیشتری در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند تا طرح نهضت ملی را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آب و برق، خدمات عمومی و سرانه آموزشی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن دیده شود، گفت: راه و شهرسازی ظرف یک هفته مهلت دارد سرانه عمومی و آموزشی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن اعمال کرده و تحویل نوسازی دهد.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر مشاورین املاک خبر داد و گفت: ۵۹۸ بازدید از واحدهای املاک استان صورت گرفته ‌ که ۲۵ واحد متخلف پلمب شدند و ۸۶ واحد اعمال قانون صورت گرفت.

همچنین محمد راستا از ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: این واحدها در قالب‌های مختلف نهضت ملی و بازآفرینی شهری در حال احداث هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی که موانع و مشکلات سر راه حل شود عملیات احداث سه هزار واحد دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: تسهیلات طرح نهضت ملی از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون افزایش پیدا کرد که امیدواریم بانک‌‌ها همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات مسکن نهضت ملی داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president