آوای جنوب

پرداخت بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفرهای هیات دولت به خوزستان

آوای جنوب

استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت به خوزستان پرداخت شده، ضمن اینکه دو هزار و۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص و در اختیار استان قرار گرفته است.

به گزارش آوای جنوب از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح آبرسانی غدیر در جمع با خبرنگاران، اظهار کرد: تخصیص ۲۵ درصد از کل اعتبار مصوب سفرهای استانی رییس جمهور به خوزستان نشان دهنده اراده جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم این استان است.

وی افزود: ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان خوزستان تخصیص شده است که از این رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال توسعه سرمایه گذاری و ۳۹ هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان است.

خلیلیان با بیان اینکه توسعه خوزستان در دولت سیزدهم سرعت گرفته است گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت به خوزستان پرداخت شده، ضمن اینکه دو هزار و۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص و در اختیار استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ بیمارستان نیمه کاره به عنوان طرح های مصوب سفر رییس جمهور به خوزستان افزود: تا تابستان سال آینده دو بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر مورد بهره برداری قرار می‌گیرند ضمن اینکه تلاش می‌شود چند بیمارستان دیگر نیز تا نیمه اول سال آینده تجهیز و بهره‌برداری شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مصوبه‌های سفر استانی هیات دولت به خوزستان با سرعت در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: تامین آب شرب، اصلاح و بهره برداری از شبکه فاضلاب، توسعه راه های ریلی و جاده‌ای، ساخت مسکن ارزان قیمت، اصلاح و بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا از مصوبه‌های سفر استانی هیات دولت به خوزستان است که با سرعت در حال اجراست.

وی با اشاره به دومین سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان به منظور پیگیری روند اجرایی طرح های مصوب سفر استانی رییس جمهور گفت: مصوبه های سفر رییس جمهور در جهت بهبود وضعیت خوزستان و رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف به ویژه تامین آب شرب پایدار و باکیفیت به طور جدی دنبال می شود.

خلیلیان گفت: طرح انتقال آب غدیر که در خرداد آینده بخشی از آن به بهره برداری می‌رسد آب شرب پایدار دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان را تامین می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز نیز با سرعت بالا در حال انجام است ضمن اینکه برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از این شبکه در ۲ سال آینده در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین آب کشاورزی خوزستان، اذعان کرد: مدیریت آب شرب کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تامین آب برای کشت پاییزه موجود برنامه ریزی شده است تا نیاز ۱۰ تا ۱۲ درصد کشور به محصولات کشاورزی از استان خوزستان تولید و تامین شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president