آوای جنوب

پتروشیمی گچساران؛ پروژه‌ای که پس از یک دهه همچنان لاک پشتی پیش می‌رود

پتروشیمی گچسارانبیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی گچساران می‌گذرد ولی این پروژه پس از یک دهه هنوز ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 آوای جنوب / احسان طالبی

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث در گچساران که در واقع از مهم‌ترین پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، پروژه پتروشیمی است.

این پروژه که از آغاز عملیات اجرایی آن بیش از ۱۰ سال می‌گذرد هنوز تکمیل نشده و با مشکل کمبود اعتبار مواجه بوده و پس از این همه سال اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه پتروشیمی از جمله پروژه‌هایی بوده که مردم شهرستان گچساران به ویژه قشر جوانان سال‌ها بوده که انتظار تکمیل و راه‌اندازی آن را دارند.

این پروژه که از پروژه‌های مهم در دست احداث در گچساران بوده درصورت راه‌اندازی می‌تواند به رونق اقتصادی در این شهرستان کمک فراوانی کند.

ایجاد اشتغال‌زایی برای تعدادی از جوانان بیکار در گچساران از دیگر مزایای راه‌اندازی پروژه پتروشیمی در این شهرستان بوده که جوانان سال‌ها است که انتظار راه‌اندازی آن را می‌کشند.

روند اجرایی پروژه پتروشیمی گچساران بسیار کند پیش می‌رود به گونه‌ای که پس از سال‌ها این پروژه در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت فیزکی دارد و روند اجرایی کندی دارد.

با این کندی روند اجرایی پروژه پتروشیمی گچساران بعید نیست این پروژه تا سال‌های دیگر راه‌اندازی نشود و انتظار مردم این شهرستان تا سال‌های دیگر برآورده نشود.

مسئولان برای پروژه پتروشیمی تنها وعده می‌دهند

یک جوان بیکار گچسارانی با اشاره به پروژه پتروشیمی این شهرستان، گفت: سال‌ها است که مسئولان برای راه‌اندازی پروژه پتروشیمی وعده می‌دهند ولی وعده‌ها هنوز عملی نشده است.

محسن محمدی افزود: خیلی از جوانان گچساران سال‌ها است که انتظار راه‌اندازی پروژه پتروشیمی را می‌کشند ولی فکر کنم آرزوی جوانان این شهر حالا حالا‌ها برآورده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: البته اگر پروژه پتروشیمی گچساران راه‌اندازی شود همه جوانان بیکار در این شهر نمی‌توانند در آن جذب شوند ولی به هر حال تعدادی از جوانان بیکار می‌توانند در پتروشیمی مشغول به کار شوند.

این جوان بیکار ابراز کرد: انتظار داریم که مسئولان به جوانان بیکار در این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند و چاره‌ای برای آن‌ها اندیشیده شود.

مسئولان برنامه‌ای برای جوانان بیکار در گچساران ندارد

یک جوان بیکار دیگر در گچساران با بیان اینکه بیکاری معضل اساسی در این شهرستان است، اظهار داشت: آمار بیکاری در گچساران بسیار بالا است.

حسین فاطمی تصریح کرد: مسئولان همیشه برای حل معضل بیکاری در گچساران وعده می‌دهند ولی مشکل بیکاری در این شهر نه تنها برطرف نشده بلکه روزبه‌روز بر آمار بیکاران بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها است که در گچساران مسئولان حرف از پروژه پتروشیمی می‌زنند ولی این پروژه به نظر می‌رسد تا چند سال دیگر هم راه‌اندازی نشود.

این جوان بیکار عنوان کرد: جوانان تحصیلکرده بیکار بسیاری در این شهر وجود دارد و متأسفانه مسئولان برای آن‌ها هیچ برنامه‌ای ندارد.

سرعت‌بخشی به پروژه پتروشیمی گچساران نیازمند تأمین اعتبار است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه پتروشیمی گچساران، اظهار داشت: پتروشیمی گچساران در دو، سه سال گذشته روند اجرایی بهتری داشته است.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه اکنون این پروژه فعال بوده است، افزود: در این دو سال گذشته فعالیت پروژه پتروشیمی شهرستان گچساران تعطیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت اخیر ۱۰۰، ۱۵۰ و برخی اوقات و با توجه به نیاز روزانه ۲۰۰ نفر در این پروژه مشغول کار بوده‌اند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه، گفت: پروژه پتروشیمی گچساران اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی برخوردار است.

تاجگردون با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی گچساران هزینه شده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذار پتروشیمی گچساران اگر تاکنون به کار خود ادامه داده به این امید بوده که مشکلات حل می‌شود.

وی تأکید کرد: همه باید تلاش و همکاری کنند تا مشکلات این پروژه برطرف و روند اجرایی آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مشکل پروژه پتروشیمی گچساران با ۵ یا ۱۰ میلیارد تومان حل نمی‌شود

فرماندار گچساران نیز با اشاره به وضعیت پروژه پتروشیمی این شهرستان، اظهار داشت: کمبود اعتبار از علت اصلی کندی روند اجرایی پروژه پتروشیمی در این شهرستان است.

عبدالرحیم رحیمی بیان کرد: در صورتی که بحث تحریم‌ها برطرف شود، گشایش بزرگی در پروژه پتروشیمی شهرستان گچساران به وجود می‌آید و روند اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

وی عنوان کرد: روند اجرایی پروژه پتروشیمی گچساران یک روند کندی بوده و اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه مشکل پتروشیمی این شهر با ۵ یا ۱۰ میلیارد تومان حل نمی‌شود، تصریح کرد: اختصاص اعتبار کافی به پتروشیمی گچساران می‌تواند در سرعت‌بخشی به روند اجرایی این پروژه کمک کند و ما انتظار داریم که مسئولان با ما همکاری کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president