آوای جنوب

وقتی تاجگردون حامی عزت بویراحمد میشود؟!/پشت پرده تاجگردون با بازگو کردن کلید واژه عزت بویراحمد

.

آوای جنوب

آنچیزی که الان مسلم است این بوده که تاجگردون با بازگو کردن این سخنان به دنبال همان انشقاق چهار سال پیش بین برخی از گروههای سیاسی و پیروزی گزینه مورد نظر خود در انتخابات بویراحمد و دنا بوده تا بتواند همچنان خود را نماینده با وزن بالای خود در مجلس و حتی استان و کشور قلمداد بکند.

به گزارش آوای جنوب؛ مسئله انتخابات همیشه و همه جا برای استان کهگیلویه وبویراحمد که انتخابات آن بر اساس طایفه گری و بعضاً سیاست بازی مفرط چرخیده بسیارپیچیده و دارای بحث های زیاد بوده است.

انتخابات چهار سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان بویراحمد را شاید بتوان پیچیده و نفس گیر ترین ماراتن انتخابات در استان دانست.

ماراتنی که دو شخصیت مطرح سیاسی در حوزه بویراحمد و دنا یا دو جبهه متفاوت در کنار هم نام عزت بویراحمد و بازگشت عزت را سردادند و به دنبال این بودند که عزت بویراحمد را که به زعم خودشان از دست رفته بود دوباره به آن ببخشند.

هرچند(سید باقر موسوی ) بنا به دلایلی با توجه به اینکه هشت سال نماینده خطه بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز بود نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و راه سکوت را در پیش گرفت و از سویی دیگر طرفداری خاموشی را نیز از زارعی داشت؛اما ستار هدایت خواه دیگر رقیب این انتخابات با این کلید واژه پا به عرصه انتخابات گذاشت.

این انتخابات پیچده و نفس گیر در آخر به نفع زارعی به پایان رسید و زارعی توانست برای چهار سال دیگر در یک انتخابات میلی متری سکاندار صندلی سبز بهارستان دنا نشینان شود.

اما سوالی که امروز ذهن برخی از مخاطبان و بوِیژه سیاسیون را بعد از چهار سال محو خود کرده است،همان کلید واژه ” عزت بویراحمد ” است، کلید واژه ای که برخی از سیاسیون در آن برهه در زمان انتخابات به دلیل قدرت گرفتن تاجگردون و نشان دادن ضعف نماینده و بویراحمد و دنا آن را بیان کردند.

نکته قابل تأمل این کلید واژه این بوده که تاجگردون در جدیدترین میتینگ سیاسی خود در یاسوج این کلید واژه را بار دیگر بیان کرده و به زعم خودش گفته است که بویراحمد باید به داشتن مردی به نام تاجگردون به خود ببالدو آن را عزت خود بداند،سخنانی عجیب که نشان از حریف طلبیدن تاجگردون برای خود و ایجاد یک جنگ روانی دیگر در بویراحمد و دنا را نشان می دهد.

به زعم برخی از سیاسیون تاجگردون با بازگو کردن این موضوع به دنبال نفوذ بیش از اندزه خود و فراتر از آن در انتخابات آینده برای خود در حوزه بویراحمند و دنااست.

سئوال جواب اینجاست که چرا در این برهه حساس که همه به دنبال اتحاد و همبستگی برای انتخابات پیش رو هستند چرا تاجگردون این سخنان را بازگو کرده است.

آیا نقشه های تاجگردون از بازگو کردن دوباره شعار ” عزت بویراحمد ” رمزی جدید برای گزینه مد نظر او برای ورود به انتخابات بویراحمد و دنا است.

آنچیزی که الان مسلم است این بوده که تاجگردون با بازگو کردن این سخنان به دنبال همان انشقاق چهار سال پیش بین برخی از گروههای سیاسی و پیروزی گزینه مورد نظر خود در انتخابات بویراحمد و دنا بوده تا بتواند همچنان خود را نماینده با وزن بالای خود در مجلس و حتی استان و کشور قلمداد کند.

موضوعی که به سادگی می توان آن را تشخیص داد؛ هرچند که تاجگردون در برهه کنونی با سیاست های دولت چپ گرای روحانی و ریاست لاریجانی متمایل به اصلاحات توانسته است خود را به عنوان یک فرد تأثیر گذار در مجلس و دولت ببیند، اما ترس وی از مجلس آینده بدون لاریجانی و سرکارآمدن مجلس راست گراست و به همین علت وی به دنبال پیروز شدن گزینه مورد نظر خوددر انتخابات بویراحمد و دنا شده است.

از سویی دیگر خیال راحت وی برای سه گزینه احتمالی، رد صلاحیت، رأی نیارودن و حتی مهره سوخته مجلس شدن بر این شده که وی با این سخنان ،همچنان به دنبال یکه تازی خود باشدتا بتواند با خیال راحت تری تفکرات سیاسی و نقشه های خود را به جلو ببرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president