آوای جنوب

فتاح محمدي معاون استاندار:

وضعیت معیشتی کارگران زیبنده آنان نیست

فتاح محمدیمعاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت معیشتی کارگران زیبنده آنها نیست.

آوای جنوب؛

فتاح محمدی ظهر امروز در جلسه روز کارگر با گرامی‌داشت هفته کارگر اظهار کرد: شرایط زندگی مطلوب برای کارگران در هیچ جای دنیا مهیا و فراهم نیست که لازم است برنامه‌ریزی خوبی برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاه این قشر از جامعه فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد‌: قانون مدون برای بهبود زندگی کارگران و افزایش وضعیت اجتماعی کارگران وجود ندارد و شرایط کنونی این قشر زیبنده آنان نیست. مشکلات بین‌المللی، نواقص قانونی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی همه در فراهم نشدن شرایط مطلوب برای کارگران دخیل هستند.

وی به جایگاه کارگران در دین اسلام اشاره کرد و گفت: دین اسلام بیشترین توجه را به کارگران داشته که پیامبر(ص) در همین خصوص می‌فرمایند: عرق کارگر خشک نشده باید مزد وی پرداخته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کارگران در رشد اقتصادی، سرمایه‌ای و تولید نقش مهم و به‌سزایی دارند، ابراز امیدواری کرد: با اصلاح قانون کارگری شأن، جایگاه و حرمت این افراد حفظ شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به وجود تورم در کشور باید حداقل زندگی مطلوب و کالاهای اساسی متناسب با شان و جایگاه کارگر فراهم شود، اما آیا حقوق و مزایایی که به کارگران داده می‌شود این زندگی مطلوب را فراهم می‌کند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تلاش‌های دولت یازدهم برای بهبود وضعیت جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: مقدار افزایش حقوق کارمندان دولت در سال جاری ۱۴ درصد بوده اما دولت با نگاه خاص و ویژه خود به قشر کارگر حقوق و مزایای آنها ۱۷ درصد افزایش یافته که این افزایش، در حقوق کارگر لحاظ می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت مالی کشور این ظرفیت را ایجاد نکرده که نظام توجه بیشتری به این قشر داشته باشد که امیدواریم در سال جاری شاهد نگاه دولت و نظام به قشری که بیشتریت سهم را در تولید و سرمایه کشور دارند باشیم.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای این افراد ایجاد کنیم به وضعیت کارگران در استان اشاره کرد و افزود: روند رشد توسعه کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف متناسب با کشور نبوده و سرعت رشد در استان کند است و به همین دلیل وضعیت قشر کارگر استان به سایر استان‌ها اختلاف معناداری دارد.

محمدی خواستار توجه بیشتر به این قشر شد و اظهار کرد: کارگران نقش مهم و تعیین‌کننده در تولید و اقتصاد دارند لذا باید حداقل نیازمندی‌های این قشر از جامعه فراهم شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد مجتمع رفاهی و تفریحی برای کارگران ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد‌: باید نیازمندی‌های کارگران مدنظر کارفرمایان باشد و اگر کارفرما بتواند رضایت کارگر را فراهم کند کیفیت و راندمان کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود، ضمن اینکه کارفرمایان نسبت به کارگران احساس مسئولیت داشته باشند و کارگران را در شرایط سخت مجبور به کار نکنند.

وی بر تقویت هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف برای تأمین و تضمین حقوق کارگر تأکید کرد و افزود: این هئیت‌ها باید مطالعات، نگاه آموزشی و کاری بیشتری بر وضعیت کارگران داشته باشند که اگر اختلافی در حوزه مسائل کارگری و کارفرمایی ایجاد شود با رعایت حقوق طرفین از حقوق کارگر که آسیب‌پذیری بیشتری دارد دفاع کنند.

این مسئول توسعه و گسترش انجمن کارگری و خانه کارگر را یکی دیگر از موارد مطالبه حقوق کارگران دانست و اضافه کرد: این انجمن‌ها هم می‌توانند مطالبات را پیگیری کند و هم اینکه نیازمندی‌ها و اولویت‌های کارگران را مشخص و در ادارات، کمیسیون کارگری و دیگر جلسات پیگیری کنند و اگر کوتاهی در حقوق کارگران صورت بگیرد آن را پیگیری و دفاع کنند.

محمدی بیان کرد: اگر ابزارهای قانونی به خوبی به کار گرفته شود بخش اعظمی از مشکلات کارگران به عنوان قشر مهمی از جامعه حل می‌شود، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در نشستی با حضور انجمن‌ها و خانه کارگر استان نیازمندی‌ها، مسائل و خلاء قانونی قانون کار را مشخص و از طریق نمایندگان مجلس ضرورت و اهمیت اصلاح و بازنگری این قانون را انتقال و منعکس کنیم تا در آینده شاهد جایگاه مطلوب کارگران باشیم.

معاون استاندار بیان کرد: تامین اجتماعی توجه ویژه به جامعه کارگری استان داشته که انتظار می‌رود این خدمات همانند گذشته ادامه یابد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president