آوای جنوب

وزیر نفت؛ وزیری در تراز انقلاب اسلامی

آوای جنوب/علی مراد کاظمپور

ابرمرد دیپلماسی دولت سیزدهم در گچساران/اوجی در جواب تعارف یک مسئول در گچساران: عجله ای نیست بگذارید مشکلات اینها را حل نمایم .

بی‌شک فلسفۀ وجودی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دلیل انتخاب حاکمیت اسلامی توسط مردم در انقلاب اسلامی ۵۷، استقرار کارگزاران و مدیران انقلابی در رأس مدیریت کشور برای برقراری عدالت و خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه مستضعفین و پابرهنگان بود تا تحت رهبری امام خمینی (ره) و ولی‌فقیه زمان، با مدیریت انقلابیِ کارگزاران متدین و کار و تلاش مضاعف آنان برای محرومیت‌زدایی، کشور در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار گیرد و در سایۀ نظام اسلامی، مردم و مستضعفین دیگر شاهد بی‌عدالتی، ستم، فساد، ویژه‌خواری و تبعیض نباشند.
انقلاب اسلامی از بدو ظهور خود، دارای اصول و معیارهایی بود که در ادامه و استمرار آن، بیش‌ازپیش توسط امام خمینی (ره) و پس از ایشان توسط مقام معظم رهبری، تشریح و تبیین شد و مدیر تراز انقلاب اسلامی نیز با توجه به این اصول و چارچوب‌ها قابل تشخیص خواهد بود. از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مدیری در تراز انقلاب اسلامی است که خدمت‌رسانی به مردم را اصل و سرلوحۀ کار خود قرار دهد و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، رفع تبعیض، کاهش فاصلۀ طبقاتی، رفع مشکلات معیشتی و نجات محرومین بکوشد.
و اما جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در صنعت نفت نشان داد وزیری مردمی و تراز انقلاب اسلامی است .
او در سفر اول خود به گچساران هنگامی که قرار بر آن شد تا پشت تریبون خواهد قرار بگیرد با اعتراض یک کارآفرین روبرو شد و این جواد اوجی وزیر نفت بود که وقت خود را به کارآفرینی داد که تلاش داشت مشکلات خود را به نماینده دولت بگوید .
اما در سفر دوم وزیر نفت به گچساران او با اینکه می توانست با خودرو مستقیم به داخل ساختمان فرمانداری برود اما وقتی در ورودی فرمانداری گچساران با اجتماع مردمی روبرو شد پیاده شد و به جمع آنها پیوست .
او درد و دل ها را با گوش جان شنید .
اوجی آرام و با متانت جواب تک تک افرادی که صحبت داشتند را داد تا جایی که یکی از مسولین به وزیر نفت گفت بفرمایید به داخل برویم که اوجی در جواب گفت عجله ای نیست بگذارید مشکلات اینها را حل نمایم .
آری جواد اوجی سکان دار صنعت نفت و گاز کشور که این روزها از او به عنوان ابرمرد دیپلماسی دولت نام می برند در سفرهای خود نیز ثابت کرد او از جنس مردم است .
اوجی نه عجله ای برای رفتن داشت و نه اجازه داد او را از میان جمعیت عبور دهند ؛ اوجی ایستاد تا در اوج متانت پاسخگوی مردمی باشد که در مقابل فرمانداری گچساران در انتظار او بودند و در اوج آرامش و ادب خاص پاسخگوی مردم بود.
من نه سروانم، نه ژنرالم؛ فقط سرباز وطنم

جواد اوجی در ادامه و در جلسه شورای اداری گچساران در واکنش به برخی اظهارات هم تأکید کرد: من نه سروانم، نه ژنرالم بلکه فقط سرباز وطن هستم و به این سربازی افتخار می‌کنم.
و اینگونه بود که او به همگان ثابت کرد مدیر در تراز انقلاب اسلامی تفاوتش با دیگران در چیست .
علیمراد کاظمپور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president