آوای جنوب

ورود برف باران از امروز به استان/احتمال اخلال در آمد و شد جاده ها

هواشناسیاز ظهر چهارشنبه یک سامانه بارشی فعال از جنوب غرب وارد کشور می شود و تا اواخر روز شنبه موجب بارش در قسمت هایی از کشور می شود.

آوای جنوب؛

وظیفه از ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور خبر داد و تصریح کرد: این سامانه از ظهر چهارشنبه از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و به تدریج تا اواخر این روز سبب بارش باران و برف، در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد در استان های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه های مرکزی زاگرس خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد: این سامانه روز پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در مناطق شرق و بخش هایی از جنوب شرق سبب بارش برف و باران و همچنین در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی سبب بارش پراکنده برف و باران می گردد و شدت بارش از اوایل شب چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در استان های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و جنوب اصفهان می باشد.

رئیس مرکز پایش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم با اعلام ورود سامانه بارش به استان افزود: از روز چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، جو استان تحت تاثیر این موج قرار خواهد گرفت که باعث ناپایداریهایی به صورت بارش باران، گاهی رعد و برق، مه آلودگی و در مناطق سردسیری و کوهستانی بارش برف و همچنین کاهش دید افقی می شود.

بهره مند تصریح کرد: شرایط برای تشدید بارشهای رگباری روز چهارشنبه در مناطق گرمسیری استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی بتدریج روز پنجشنبه از جو استان خارج خواهد شد.

رئیس مرکز پایش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بنابراین اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها پیش بینی می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president