آوای جنوب

واکنش مشاور وزیر درباره انتقادات امام جمعه گچساران و انتصاب فرمانداران

IMG10345939مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه ویژه دولت است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام داوود نمازی پیش از ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته مشاورین استاندار در امور روحانیت به صورت سلیقه‌ای انتخاب می‌شد، گفت: مشاورین استاندار در امور روحانیت رابط بین استاندار با ائمه جمعه و روحانیون هستند و باید مشکلات روحانیون را انتقال دهند.

مشاور وزیر کشور بیان کرد: از مجموعه سی و یک استان کشور تاکنون مشاور استاندار در امور روحانیت ۲۹ استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در حال تلاش برای در نظر گرفتن رقم بودجه برای ارتقاء برنامه‌های فرهنگی هستیم، افزود: در توزیع بودجه فرهنگی موازی‌کاری‌های صورت می‌گیرد.

نمازی پراکندگی بودجه فرهنگی را یکی از مشکلات توزیع بودجه فرهنگی دانست و بیان کرد: نگاه استانی به بودجه فرهنگی اسراف است، بودجه فرهنگی باید به صورت ملی توزیع شود.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت تصریح کرد: در آستانه سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات فرهنگی به مجموعه دولت انتقال داده می‌شود تا در سفر دولت به این استان به اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی که از سوی نهادهای نظارتی، صلاحیت او روشن نشده باشد در دولت، مسوولیت نمی گیرد گفت : وزیر کشور برای انتصاب فرمانداران، توجه جدی به مسائل امنیتی دارد و از نهادهای نظارتی استعلام های لازم را می گیرد.

وی اظهار کرد: ممکن است برخی فرمانداران بعضی معیارها را از دیدگاه افرادی نداشته باشند اما هر حکم وزارت کشور پس از استعلام های لازم و کافی صورت می گیرد.

مشاور وزیرکشور گفت: در این دولت افرادی از جناح اصلاح طلب هست اما نباید اصلاح طلبی آنان را مترادف فتنه گری دانست.

وی در ادامه عنوان کرد: ائمه جمعه باید آسیب‌های جامعه را بشناسند و متناسب با آن سخنرانی و آگاهی‌بخشی کنند و برخی از مسائل را به دولتی‌ها واگذار کنند.

نمازی در خصوص وضعیت ساخت و ساز مصلی‌ها در کشور گفت: بودجه استانی جوابگوی ساخت و ساز مساجد نیست که در این خصوص دولت باید ورود پیدا کند و از بودجه ملی برای ساخت مساجد استفاده کند.

مشاور وزیر کشور از هزینه کردن بودجه فرهنگی در مسائل حرام انتقاد کرد و یادآور شد: با برگزاری کنسرت و موسیقی حلال که مجوز آن توسط ارشاد صادر شده باشد مخالف نیستیم اما اگر از بودجه فرهنگی در مسائل حرام استفاده شود مخالف هستیم.
در این نشست، برخی امامان جمعه کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه های خود را پیرامون مسائل فرهنگی استان و دولت بیان کردند و خواستار توجه دولت به آنها شدند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president