آوای جنوب

واکنش فرماندار اسبق گچساران به هجمه رسانه ای بر علیه امام جمعه گچساران

شادی با شادکامی متفاوت است در شادکامی،شادی ولذت آنی وپایدار وجود دارد ولی در شادی اغلب لذتها آنی است وشادی رانمیتوان تامین کننده شاد کامی دانست

علیزادهدر پی سخنان اخیر امام جمعه محترم شهرستان گچساران و واکنش هایی که در این چند روز در رسانه ها و فضای مجازی شهرستان بود سید علی اکبر علیزاده فرماندار اسبق گچساران یادداشتی را به این پایگاه خبری ارسال کرده است که در ذیل می آید

آوای جنوب / سید علی اکبر علیزاده

بنام خدا
به دنباله تذکرامام جمعه شهرستان گچساران در خصوص استفاده ازانواع آلات موسیقی در گرده همایی ها و مراسمات ملی توسط مدیران دستگاه های اجرایی نماینده مردم گچساران در مجلس و استاندار و سایر اصلاح طلبان در سایت ها وشبکه های اجتماعی امام جمعه محترم را مورد حمله قرار داده اند، لذا بر اساس وظیفه موارد ذیل راتقدیم میدارم.

۱-امام جمعه براساس وظیفه یک حکم شرعی را در خصوص بکارگیری آلات موسیقی و رقص مرد وزن بیان کردندکه همه علما و مراجع بزرگوار براساس قرآن وسنت انواع غنی وهرگونه رقص زن ومرد راجایز نمیدانند(بجز رقص زن فقط برای شوهر).
۲-هرکس احکام شرع اسلام رابداند وباقلم و زبان با ماهیت آن مخالفت بکند کافر است خیلی از افراد احکام شرع اسلام (اوامرونواهی خداوند)رامیدانند و به آن عمل نمیکنند لذا ترک اوامر الهی و انجام نواهی الهی فقط گناه محسوب میگردد ،ولی مخالفت و رد احکام اسلام کفر است وعامل کافریعنی پوشاننده حق است.
۳-آقایان برای فریب مردم درمقابل حکم خدا، موضوع شادی افراد را به میان آورده اند تا به مردم بگویند اینها با شادی مردم مخالفند. شادی محصول خرسندی است یعنی رضایتمندی انسان از مجموعه عناصر زندگی ساز مثل سلامتی،امنیت،مسکن،هزینه زندگی،فرزندشایسته،همسایه خوب، شهری زیبا،مدیران عادل،وارتباط با خداوند سبحان است که موجب خرسندی ودرنتیجه انسان را شاد میکند.ساز و دهل ،رقص وامسال آن به فرموده مولا علی(ع) ” لذات آنی هستند که حزنی طولانی در پی دارد”.
۴-هدف همایش مشک و ملار،بازتولید آداب وسنن ارزشمندبازیهای روستایی بود نه بازتولید سازو دهل ورسوم غلط طاغوت .
۵-تذکرامام جمعه محترم مخالفت با شادی نبود بلکه مخالفت با احیای مجدد رسوم طاغوت بود.رسومی که مدتیست در اغلب مراسمات و همایش ها از جمله در مراسم بهره برداری آب تلچگاه ،همایش جوانان باشت ،گرده همایی فلان طایفه وهمایش مشک وملار به عنوان یک برنامه جدید توسط مدیران صرفا بخاطرجذب افراد وتبلیغات برای نماینده فعلی مجلس احیا گردیده است.
۶-آن نویسنده ای که میگویدموسیقی و رقص هرکجا باشد آن مردم نیاز به پزشک ندارن بداند که غرب و شرق شب و روزشان درفضای این موسیقی ها سپری میگردد در حالی که بیشترین بیماری روانی و خشونت وآدم کشی در این ممالک ویا به دستور آنها ایجاد میشود.
۷-هزینه برگزاری این گونه مراسم متعلق به همه مردم است صرف آن برای نیات اقلیتی که طرفدار نماینده هستند خلاف حق است مردم راضی نیستندکه از جیب آنها برای باز تولید فرهنگ منحط طاغوت هزینه شود.
۸-حمله برنامه ریزی شده به امام جمعه بیانگر این واقعیت است که هرکس سخنی بگویدکه مخالف دیدگاه اصلاح طلبان باشد حتی اگرحکم خدا باشد مورد حمله وتبلیغات عوام فریبانه آقایان قرار میگیرد.لذا امر به معروف ونهی از منکر در فرهنگ به اصطلاح اصلاح طلبان جرم محسوب میشود.( وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الأرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿١١﴾ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِنْ لا یَشْعُرُونَ ﴿١٢﴾ )
۹-کلمه استیضاح به معنای توضیح خواستن است،وکاربرد آن به معنای پرسش از مدیران درقبال رفتاریست که انجام میدهند و آن رفتار با موازین شرعی وقانونی سازگار نباشد. مردم شریف وبزرگوارشهرستان گچساران وباشت خصوصا قشر روحانیت شاهدوآگاه هستندکه ادامه چنین رفتاری از مدیران موجب شاد کامی مردم نخواهد شدچراکه شادی با شادکامی متفاوت است در شادکامی،شادی ولذت آنی وپایدار وجود دارد ولی در شادی اغلب لذتها آنی است وشادی رانمیتوان تامین کننده شاد کامی دانست.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اصلاح طلب پیرو خط امام گفت:

    سلام
    آقای علیزاده انصافا درست گفتی.
    اما مشکل در نحوه بیان و زمان بیان است.

    اگر همین مراسم را سید قدرت حسینی گرفته بود یا علیمراد جعفری بخدا امام جمعه هیچی نمیگفت که نمونه اش در گذشته زیاد است.

    چند بار امام جمعه از سید قدرت حسینی یا علیمراد جعفری انتقاد کرد؟؟؟؟؟؟؟
    مشکل اینا با تاجگردون است اما به در میگن که دیوار بشنود.

    وگرنه حرف شما حرف حسابه.هیچ اصلاح طلب طرفدار سید محمد خاتمی و روحانی و تاجگردون یا اصولگرایی ارزشگرایی مخالف حرفای منطقی و خوب جناب عالی نیست.
    بقولی حرف حساب جواب نداره.

    اما ما که بر دل هیچ کس و نیت هیچ کس درباره حرفاش خبر نداریم و تنها تجربه گذشته به ما میگوید بعضی ها تا خودشان هستند میگن همه چی گل و بلبل است اما تا جناح مخالف میاد همون فردای آن روز همه چی را سیاه میبینند.

    بقول قدیمیها که گفتن اللهو اعلم

    خدا عاقبت آخرت همه ما را بخیر کند.

  2. علی گفت:

    درود بر سید اکبر علیزاده فرماندار سابق ارزشی و ولایی گچساران . اصلاحات را نابود کردی

  3. هیچکس گفت:

    آقای علیزاده زمان وسرسید وتاریخ مصرف فکرشما واصولگراها گذشته وبه تاریخ پیوستید

  4. دیل گفت:

    اقای علیزاده توضیحی در رابطه با ساز و دهل روزی که باشت شهرستان شد نیز میدادید.‌عکسهی شخص جنابعالی نیزدر فضای مجازی پخش شده..

  5. رضایی گفت:

    حقیقتا یکی از معدود مقالاتی بود که در سایتهای استان بدون ان که توهینی کند مستدل حرف حساب زده بود

  6. همشهری گفت:

    حرف امام جمعه شهرستان حق است و بس

  7. بهزادی گفت:

    علیزاده و امثال او، خود تاریخ ساز هستند، رد پای آنها از فتح المبین تا فاو تا قلاویزا. و حاج عمران و تا بلندیهای جولان، تا ابد باقیست، مردان مجاهد در مصاف با دشمن، و اساتید علم و عمل در دانشگاه، مردانی که در رنج ها با مردم همسفره اند، و در گچساران در کنار مردم گرما و رنج آنها را با جان لمس میکنند، اینها تهران نشین نیستند که هر ۴ سال یک بار بیاییند و رای مردم را درو کنند و بروند،فرزندانشان گچساران و باشت را جز برای تفریح ایام عید نوروز نشناسند،!

  8. مطلع گفت:

    ما آخر نفهمیدیم دیدگاه سیاسی علیزاده چیه جلسه سخنرانی کواکبیان با اصلاحات بوده حالا با ا

  9. باشت گفت:

    اقای علی زاده به خاطرهمین راستگویی ورک گویی شماست که از جنابعای انتقادزیاد می شودو آنهای که جنین انتقاداتی می کنند یاازنوکران هستند ویامنفعتی درکاراست درودبرشما

  10. ناشناس گفت:

    جعفری و ساز و دهل کجای کاری جعفری را باید در ترازوی عرفان سنجید نه با این حرف های نا مربوط جعفری بعد از شهادت دو برادر نازنینش تا کنون کسی لبخندش را ندیده .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president