آوای جنوب

انتقاد از مشک و ملار

هیچ غرضی با هیچ گروه سیاسی ندارم/چرا پول بیت‌المال صرف مراسم حرام می‌شود

با پول بیت‌المال عده‌ای با پوشش نامناسب سوار بر اسب در حال ترویج بی‌حجابی هستند که باید در خصوص برگزاری این جشنواره‌ها تجدید نظر شود

حجازی امام جمعهامام جمعه گچساران با انتقاد شدید از نحوه برگزاری جشنواره مشک و ملار در این شهرستان گفت: نباید پول بیت‌المال صرف مراسم حرام شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی پیش از ظهر امروز در نشست ائمه جمعه و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد با مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با بیان اینکه باید امکانات لازم برای مقابله به هجمه‌های دشمن فراهم شود، بیان داشت: نباید اجازه داد جلساتی که در آن بی‌حجابی ترویج داده می‌شود، برگزار شود.

امام جمعه شهرستان گچساران از برگزاری جشنواره «مشک و ملار» در شهرستان گچساران انتقاد کرد و گفت: جشنواره‌ای توسط دولت، نماینده مجلس و برخی مسئولان استان با نوازندگی، وضع بد حجاب و مراسم لهو و لعب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر جلسه‌ای که در با لهو و لعب همراه باشد حرام است، افزود: هر جایی که لهو و لعب برای خوشگذرانی برگزار شود و باعث غفلت از یاد خدا شود، حرام است.

حجازی از سوا شدن زنان بر روی اسب در این جشنواره انتقاد کرد و گفت: رقصیدن زن و مرد به صورت مختلط و سوار کردن زن با بدترین پوشش بر روی اسب و دور زدن جلوی چشم نامحرم حرام است اما متأسفانه توسط دولتی‌های ما در حال انجام است.

امام جمعه گچساران بیان کرد: متأسفانه گاهی میلیون‌ها تومان پول صرف مراسمات اینچنینی می‌شود اما هیچ پول و اعتباری برای مسائل و برنامه‌های دینی در نظر گرفته نمی‌شود. با پول بیت‌المال عده‌ای با پوشش نامناسب سوار بر اسب در حال ترویج بی‌حجابی هستند که باید در خصوص برگزاری این جشنواره‌ها تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه هیچ غرضی با هیچ گروه، جناح و حزب سیاسی ندارم، عنوان کرد: از برگزاری برخی از جلسه‌ها و جشنواره‌هایی که در آن از یاد خدا غافل شویم و بی‌حجابی ترویج داده شود، نگران هستم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صادق گفت:

    امام جمعه نماد و سمبل اسلامیت نظام است، دیدبان رفتار اجتماعی است، آنچه را میگوید شخصی نیست سخن پیامبر خاتم و امامان معصوم است، اینجا شخص مطرح نیست،، یک فرهنگ است که سخن میگوید،،

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president